مجید ملانوروزی با ارائه گزارش کامل از خدمات نوروزی به مسافران و کیشوندان از یکهزار و 112 سورتی پرواز در تعطیلات نوروزی 98 خبر داد

به گزارش کیش نیوز ، مجید ملانوروزی در هشتاد و ششمین نشست شورای اداری کیش با ارائه گزارش کامل از خدمات نوروزی به مسافران و کیشوندان افزود: مسافران نوروزی مسیرهای هوایی کیش امسال با یکهزار و ۱۱۲ سورتی پرواز به کیش آمدند که بیش از ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال افزایش داشت.

مجید ملانوروزی با تقدیر از تمامی فعالان حوزه گردشگری ونهادهای خدمات دهنده در ایام نوروز گفت: تمامی دست اندرکاران خدمات دهی درحوزه های مختلف تلاش کردند گردشگران در نوروز ۹۸ با رضایت خاطر جزیره کیش را ترک کنند.

وی درادامه به بیان شاخص های نوروز ۹۸ پرداخت وگفت: امسال شاهد بودیم بار اسکان نوروزی به بخش خصوصی و کمپ پدیده منتقل شد .سامانه نوروزی ۱۲۴ درکمتر از ۳۰ دقیقه به شکایات رسیدگی می کرد . سامانه اطلاع رسانی آی کیش به عنوان یک پنجره واحد، وارد فاز عملیاتی شد و تلاش شد بسیاری از خدمات گردشگری بی واسطه از طریق این سامانه ارائه شود. ایجاد بانک اطلاعات گردشگری برای اولین بار درنوروز ۹۸ انجام شد و بسیاری از اطلاعات به صورت مستقیم به مخاطبان ارائه شد که بازخوردهای بسیار خوبی هم داشت. روش های سنتی اطلاع رسانی حذف و از روش های جدید و بستر فضای مجازی با روش های جدید محتوا سازی بهره گرفته شد. مشارکت بخش خصوصی درنوروز ۹۸ افزایش یافت .  برگزاری بسیاری از جشنواره ها به همت بخش خصوصی انجام شد و فرآیند خروج خودرو در بندرگاه کیش با استفاده از سامانه هوشمند به کمتر از یک دقیقه کاهش یافت .

دبیرستاد نوروزی کیش افزود: آمارمسافران از مسیر هوایی در نوروز ۹۸ بیش از ۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت اما در بخش دریایی با توجه به شرایط نامساعد جوی  ۱۶ درصد کاهش داشتیم. در مجموع از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ بیش از ۲۳۴ هزار نفر به کیش سفر کردند که تقریبا باسال قبل برابری می کند.

مجید ملانوروزی گفت: به طور متوسط روزانه ۱۱ هزار و ۷۲۸ نفر مسافر ورودی به کیش داشتیم که ۲۹ اسفند با ورود ۱۸ هزار و۵۱۷ مسافر بیشترین تعداد تردد را در فرودگاه کیش داشتیم. درایام نوروز درمجموع  ۴۹۰ هزار و ۳۴۷ نفر شب اقامت داشتیم . با وجود امارهای اعلام شده از کاهش اقامت درهتل های کشور، درجزیره کیش ۲۲ درصد افزایش اقامت درهتل ها را داشتیم .

وی  در پایان اظهار داشت: ۳۷ گروه آیینی، موسیقیایی ، نمایشی وفرهنگی در ایام نوروز درکیش برنامه اجرا کردند. تفریحات دریایی با وجود بدی آب وهوا ۷ درصد بیشتراز سال قبل مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد میانگین رضایتمندی کلی از سفر به کیش درایام نوروز ۷۸ درصد بوده و بیشترین رضایتمندی با ۸۴ درصد از زیباییهای شهری بوده است.

  • منبع خبر : کیش نیوز