در راستای اخذ مجوز مرز دریایی و پس از گذشت 12 سال، لایروبی بندر چارک به اتمام رسید و این وعده در دولت سیزدهم عملی شد.

به گزارش کیش نیوز ، عزت‌الله محمدی در مصاحبه با خبرنگاران از پایان یافتن عملیات لایروبی در بندر چارک و امکان پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت ۵ هزار تن در این بندر خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ایجاد و تکمیل زیرساخت های بندر چارک جهت دریافت مجوز مرز دریایی و معرفی آن به عنوان بندر رسمی، این مهم با صرف هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال و انجام ۲۵ هزار متر مکعب لایروبی، پس از گذشت ۱۲ سال تحقق یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش لایروبی را یکی از تخصصی ترین کارها در حوزه دریا عنوان و خاطر نشان کرد: متخصصان ایرانی توانستند پروژه لایروبی اسکله بندر چارک را بدون کمک گرفتن از شرکت های خارجی انجام دهند و این افتخاری دیگر برای کشورمان است که در بین کشورهای پیشرو در زمینه لایروبی فعالیت می کند.

عزت‌الله محمدی افزود: طرح جامع توسعه بندر چارک تصویب شده و برای توسعه فاز نخست این بندر بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اختصاص یافته است.وی ادامه داد: ساخت ساختمان های گمرک، اداری، خدماتی و بهداشتی این بندر به اتمام رسیده است و ساماندهی فضای خشکی بندر چارک برای ایجاد ایمنی لازم در حال انجام است.

گفتنی است بندر چارک یکی از بنادر استان هرمزگان دارای ۳۴ هکتارخشکی و ۱۶ هکتار دریا است و متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است.

  • منبع خبر : کیش نیوز