اولین نشست بین المللی خاورمیانه - اروپا با رویکرد همکاری درانتقال تجربیات پژوهشی برای دستیابی به آینده پایدار روز جمعه به میزبانی دانشگاه تهران در مرکز همایشهای بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش کیش نیوز، در این نشست علمی که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، استادان و صاحبنظران کشورمان و پژوهشگران موسسه های علمی پژوهشی و دانشگاهی از کشورهای مختلف اروپایی از جمله اتریش، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتقال، سوئد وسوئیس و جمعی از کشورهای خاورمیانه مشارکت دارند.

دکتر رامین کردی معاون بین الملل دانشگاه علوپزشکی ایران با اشاره به تفاهمنامه همکاری بین پنج دانشگاه بزرگ کشور گفت: این نشست علمی از جمله برنامه هایی است که براساس تفاهمنامه همکاری بین پنج دانشگاه بزرگ کشور تدوین شده و مهمترین اهداف آن ، ایجاد ارتباط بین تیم‌های پژوهشی، یافتن راهکار برای غلبه بر موانع همکاری‌های پژوهشی و نوآوری، شامل موانع سازمانی، موانع عملی و موانع فرهنگی، تقویت همکاری‌های بین‌المللی در ارتباط با تحقیق و نوآوری است.

وی اضافه کرد:این پنج دانشگاه شامل دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با محوریت دانشگاه تهران با تشکیل یک کنسرسیوم ، نشست بین‌المللی خاورمیانه و اروپا را در دستور کار خود قرار داد که اولین نشست آن امروز در کیش گشایش یافت .

همچنین در این زمینه دکتر عباس زارعی هنزکی، دبیر علمی این نشست بین المللی گفت: مسائلی همچون خط مشی نوآوری و علم، نقاط قوت و ضعف در همکاری‌های علمی و پژوهشی در خاورمیانه و بین کشورهای خاورمیانه و اروپا در چهار حوزه پژوهشی آب، انرژی‌های تجدید‌پذیر، بیماری‌های غیرواگیر و مسائل شهری و شهرنشینی و نوآوری‌های مربوطه ، انتقال تکنولوژی و مهارت، ثبت اختراع و ارزیابی کیفیت، ایجاد و گسترش همکاری‌های پژوهشی و نوآوری در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست سه‌ روزه ، راهکارهای تقویت همکاریهای متقابل، نقاط قوت و ضعف در همکاری‌های علمی و پژوهشی بین کشورهای خاورمیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در قالب ۷۵ سخنرانی و مقاله توسط محققان داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران، راهکارهایی برای حل چالش‌های موجود در این حوزه ها ارائه می شود.

  • منبع خبر : کیش نیوز