فریدون همتی در شورای اداری کیش، کاهش هزینه های حمل و نقل را با کمک فعالان اقتصادی استان، کمک بزرگی به رشد گردشگری دانست.

به گزارش کیش نیوز ، در هشتاد و یکمین جلسه شورای اداری کیش که با حضور مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد، استاندار هرمزگان، دو تن از نمايندگان استان هرمزگان ، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد، مديرعامل، معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد كيش و نمايندگان ادارات، نهادها و جوامع كيش در مرکز همایش های جزیره کیش برگزار شد فریدون همتی با اشاره به نشستی که با مناطق آزاد کیش و قشم برگزار شد گفت: باز خوردهای مثبت برگزاری این نشست مبین این موضوع است که حضور مناطق آزاد و استان در کنار هم باعث هم پوشانی و هم افزایی در فعالیت ها می شود که علاوه بر نقش ملی در عرصه بین المللی نیز موفق عمل کنیم.

وی افزود: استان هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم از ظرفیت ها و جذابیت های خوبی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم از این ظرفیت ها برای رونق منطقه استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بازرگانان و فعالان اقتصادی استان اعلام آمادگی کرده اند که در صورت واگذاری اختیار لازم، به خوبی نیازهای کشور را تامین کنیم تاکید کرد: در مناطق مرزی می توانیم تولید و اشتغال را با نشاط کنیم زیرا ظرفیت، توان و موقعیت لازم را دارا هستیم.
فریدون همتی گفت: اگر اختیار لازم به مناطق آزاد و مرزی داده شود می توان تصمیات خوبی برای اداره شرایط موجود و خروج از شرایط دشوار اقتصادی گرفت تا آرامش و آسایش برای مردم فراهم شود.
وی با بیان اینکه کاهش هزینه های حمل و نقل با کمک فعالان اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: باید روی مدل ها و ایده ها برای کاهش هزینه های حمل و نقل کار کنیم. روش های قدیمی ما را به جایی نمی رساند. می توانیم با کمک فعالان اقتصادی و تقبل هزینه های حمل و نقل از سوی آنان رونق را به گردشگری استان بیاوریم.

استاندارد هرمزگان گفت: مدیریتی موفق است که مزیت آفرینی کند. نباید به بودجه دولت تکیه کنیم اگر اختیار عمل به ما بدهند می توانیم برای استان و کشور دستاوردهای بزرگی کسب کنبم. اگر بخواهیم در جنگ اقتصادی موفق باشیم باید به مسئولان اختیار عمل بدهیم.

گفتنی است با حضور مسئولان حاضر در جلسه چندین طرح و پروژه عمرانی، زیربنایی و گردشگری به بهره برداری رسید و کلنگ دو پروژه نیز به زمین زده شد.

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : کیش نیوز