مساعدت و حمایت های مستمر از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بسترهای قانونی و هدفمند از نکات بارز و برنامه های خوب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه همه جانبه جزیره زیبای کیش می باشد.

ظرفیت سرمایه گذاری خارجی جزیره زیبای کیش در بخش های مختلف به قدری تنوع دارد كه در صورت معرفی درست و فراهم ساختن زیرساخت های لازم و با توجه به اشتیاق كشورهای مختلف دنیا می تواند حتی در دوران تحریم  می تواند به عاملی تاثیرگذار در توسعه روابط کشورمان با جهان پیرامون و شكوفایی اقتصاد ایران اسلامی تبدیل شود.

فضای بکر اقتصادی و چشم انداز این جزیره زیبا و مرجانی موجب ترغیب سرمایه گذاران خارجی به حضور در کشورمان شده كه در این میان نقش مناطق آزاد تجاری ایران جزیره زیبا و توسعه یافته كیش در جذب این سرمایه گذاری ها مهم و تعیین كننده خواهد بود  .

نقش منطقه آزاد تجاری و صنعتی كیش به عنوان بزرگترین ، قدیمی ترین و كامل ترین مجموعه منطقه آزاد تجاری و گردشگری ایران در كنار خلیج نیلگون همیشه فارس نقش راهبردی در تجارت و جذب سرمایه گذاری داخلی و بخصوص خارجی دارد.

این جزیره در مجاورت دبی و نزدیكی به كشورهای حوزه خلیج فارس می تواند نقش حلقه ارتباطی و اقتصادی با كشورهای منطقه و دریای آزاد داشته باشد و فرش رنگین و خوش نقش و نگاری را زیرپای سرمایه گذاران اروپایی و كشورهای همسایه تداعی و پهن نماید .

دکتر مظفری با هدف تسریع و تسهیل امور برای فعالیت سرمایه گذاران و پروژه های مختلف از بدو شروع فعالیت خود در کیش تاکنون ضمن بازدید از بسیاری پروژه های جزیره  با بررسی نحوه فعالیت آنها از نظر کمی و کیفی، به منظور رفع مسایل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران با هدف تسریع و تسهیل امور، کاهش فرآیندها و بروکراسی های اداری در جهت اخذ مجوز و پروانه های ساخت برای پروژه ها و تسهیل امور در حوزه های عوارض، مالیات و جرائم با ارائه تخفیف یا بخشودگی اقدامات گسترده و قابل تقدیری را  انجام داده است که خوشبختانه اگر بخواهیم در خوشبینانه ترین حالت نیز به آن نگاه کنیم رضایتمندی بسیاری از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی کیش را به دنبال داشته است .

همچنین عملکرد مثبت تیم مدیریتی دکتر مظفری در جذب سرمایه گذاران خارجی  و به تازه گی امضاء تفاهم نامه ایجاد یکی از بزرگترین مجموعه های اقامتی ، تفریحی و گردشگری منطقه با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری با یک شرکت بزرگ ترکیه ای درجزیره کیش نشان از رویکرد بسیار متفاوت و رو به جلوی این تیم داشته و امید میرود که در آینده ای نچندان دور شاهد رشد و شکوفایی این جزیره زیبا و مرجانی و حمایت هر چه بیشتر و حداکثری سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایه گذاران خوب داخلی و خارجی باشیم.

محمدرضا بازگیر – خبرنگار خبرگزاری اقتصادی ایران در کیش

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : کیش نیوز