عزت الله محمدی با بیان این که جهت توسعه برقراری پروازهای خارجی کمیته‌ای در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تشکیل شده است گفت : برنامه جدی برای توسعه پروازهای کیش در مسیر بغداد و اقلیم کردستان این کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بحرین، قطر، عمان داریم و در حال برنامه ریزی و مذاکره با شرکت های هواپیمایی و چارتر کننده ها برای برقراری پرواز در نیمه دوم سال هستیم.

به گزارش کیش نیوز ، عزت الله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: با توجه به آغاز جشنواره تابستانی کیش و درخواست گردشگران و کیشوندان برای سفر به این منطقه، طی پیگیری‌ها و رایزنی های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی، شاهد رشد ۹ درصدی پرواز از ۳ تا ۹ تیر ۱۴۰۲در مقایسه با هفته ماقبل آن از ۲۷ خرداد تا ۲ تیر و به نوبه آن افزایش سفر به جزیره کیش بودیم.

وی افزود: از ۳ تا ۹ تیر ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ هزار ۲۶۳ نفر به جزیره کیش سفر کردند که از این تعداد ۱۳۰ نفر از دبی وارد جزیره کیش شدند.

عزت الله محمدی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی وارش، چابهار، کاسپین، کیش و فلای پرشیا از جمله شرکت‌هایی بودند که با توجه به پیگیری های انجام شده از هفته گذشته پرواز‌های خود را به صورت روزانه در مسیر کیش افزایش داده اند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با بیان این که طی بررسی های انجام شده تا پایان تیر ماه بلیت هواپیما با قیمت مصوب در مسیر رفت و برگشت در دسترس متقاضیان سفر به کیش وجود دارد؛ تاکید کرد: برخی دفاتر خدمات گردشگری با نرخ کمتر از قیمت مصوب بلیت های خود را به فروش می رسانند که این مهم، افزایش سفر به کیش را در پی خواهد داشت.

عزت الله محمدی افزود: امیدواریم علیرغم تمام کمبودهای شرکت های هواپیمایی با هم افزایی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های هواپیمایی و چارتر کنندگان، بتوانیم پروازها در مسیر کیش را همچون این هفته افزایش داده و جشنواره تابستانی را پشت سر بگذاریم و تابستان خوبی در پیش رو داشته باشیم.

وی با تاکید بر ارزیابی و رصد شرکت هواپیمایی که در سه ماه نخست امسال کاهش پرواز در مسیر کیش داشتند؛ خاطر نشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی که در نیمه نخست امسال همکاری لازم را داشته و پاسخگوی تقاضای سفر به کیش باشند؛ درخواست آنها برای افزایش پرواز یا خدمات بیشتر و توسعه پروازی در نیمه دوم سال در اولویت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی کیش و محدودیت راه های مواصلاتی و علاقه هموطنانمان برای سفر به این جزیره، از آمادگی کامل فرودگاه بین المللی کیش برای پذیرش و ارائه خدمات شایسته به شرکت‌های هواپیمایی به صورت ۲۴ ساعته خبر داد.

وی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای برقراری پرواز به صورت ۲۴ ساعته بویژه در ایام جشنواره تابستانی وجود ندارد و این مهم به شرکت های هواپیمایی اعلام شده و با توجه به تقاضای سفر در این ساعات شبانه روز از سوی گردشگران، با درخواست شرکت های هواپیمایی موافقت شده است؛ به طوری که در حال حاضر فرودگاه بین المللی کیش در ساعت ۲ یا ۳ بامداد نیز شاهد نشست و برخاست هواپیما است.

عزت الله محمدی با بیان این که جهت توسعه برقراری پروازهای خارجی کمیته‌ای در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تشکیل شده است؛ به برقراری منظم پروازهای کیش دبی در دوشنبه و پنج شنبه هر هفته، اشاره کرد و افزود: برنامه جدی برای توسعه پروازهای کیش در مسیر بغداد و اقلیم کردستان این کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بحرین، قطر، عمان داریم و در حال برنامه ریزی و مذاکره با شرکت های هواپیمایی و چارتر کننده ها برای برقراری پرواز در نیمه دوم سال هستیم.

وی با بیان این که با دستور و پیگیری رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ایجاد شرایط لازم جهت رونق اقتصادی، پرواز کارگو بار هوایی از استانبول به جزیره کیش ادامه خواهد داشت؛ افزود: هدف از برقراری این پرواز رفاه حال کیشوندان، بازاریان و بازرگانان کیش و در جهت رونق اقتصادی منطقه است و استمرار آن منوط به حمایت آنان می باشد.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش