در طول سال 97، حدود 28 هزار و 210 تن زباله شهری وارد سایت بازیافت جزیره کیش شده است.

به گزارش کیش نیوز ، علاوه بر زباله های شهری، ۶ هزار و ۲۴۶ تن مواد فضای سبز، ۴ هزار و ۲۱ ‌تن ضایعات حجیم شهری و۲۶ ‌تن زباله های بیمارستانی از سطح جزیره جمع آوری و به سایت بازیافت منتقل شده است.

بنابر این گزارش، حدود ۲۰۰۰ تن کارتن و کاغذ و بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن مواد بازیافتی که شامل اقلامی از جمله شیشه، پت و فلزات است، از درب منازل جمع آوری و وارد سایت بازیافت کیش شده است.

این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک  و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند ، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

همچنین ، طی این مدت  در مجموع ۵ هزار و ۶۰۸ تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت (PET) به خارج از جزیره کیش فرستاده شده است.

این گزارش حاکی است، به طور متوسط ماهانه تعداد ۲۳۲ نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، تعداد ۱۴ نفر در بخش جمع آوری زباله و تعداد ۶۸ نفر در بخش خدمات بازیافت و دفع پسماند در نه ماهه نخست امسال فعالیت کردند.

در جزیره کیش، بیش از ۲ هزار کانتینر برای جمع آوری زباله وجود دارد و بطور متوسط در هر ماه ۹ خودرو جمع آوری پسماند و ۱۷خودرو جمع آوری ضایعات قابل بازیافت، برای انجام عملیات فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

راه اندازی و بهره برداری ازخط بازیافت لاستیک های فرسوده با ظرفیت روزانه ۷ تن تولید چیپس لاستیک، خرد کردن کل ضایعات فضای سبز، تولید چیپس چوب، بازیافت بخش عمده ای اط ضایعات حجیم شهری، دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بیمارستانی توسط کوره زباله سوز در سایت، سرند کود کمپوست ، بسته بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن جهت خروج از جزیره، بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سایت و نظارت روزانه ناظران بر سطح شهر و تمام مراکز تجاری ، سایت های بازیافت و نخاله از دیگر اقدامات این بخش در سال گذشته است.

لازم به ذکر است، در جلسات فرهنگ کیشوندی که هر ماه دو بار برگزار می شود، فرهنگ ترویج جدا سازی زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست به ساکنان تازه ورود جزیره کیش آموزش داده می شود.

  • منبع خبر : کیش نیوز