بسیار خشنودم از این که جزیره زیبایمان یکی از روزهای سال را بنام خود مزین کرد و سپاس از دکتر انصاری لاری به جهت نامگذاری این روز زیبا

۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷ را گرامی میدارم و خدمت ساکنین این شهر نو پا تبریک عرض میکنم و لازم میدانم یادی کنم از تمامی افرادی که سهمی در آبادانی کیش داشته و دارند ، شیر دلانی که هزاران کیلومتر از شهرشان دور شدند و در نقطه مرزی و در سخت ترین شرایط ؛ جان و مال خود را به معرض یک ریسک گذاشتند که بعید میدانم از عهده هر فرد معمولی بر می آمد .

این جزیره جایی بود چون ابوموسی ، هرمز ، هندورابی و… با چوبِ جادوی کسی ، این کیش ساخته نشد ، کیشی که امروز ، زندگی و حضور در آن ، آرزوی بسیاری از مردمان است .

ساده اندیشی ست اگر گمان کنیم که شرایط در آن سالها فراهم بوده و کیش جهشی آنچنانی داشته اما مسئولین نوآور و شجاع در بسته ترین و سخت ترین دوران کشور، افراد ی بی پروا و سخت کوش از بخش خصوصی ، کارمندانی زبده و با انگیزه از استانهای مختلف ، خانواده هایی وفادار و صبور که چون کوه پشتوانه مردان شان بودند ، سرمایه های مالی ای که حاصل سالها تلاش و کار انسانهای کارآفرین بود ، روزهای عمر آدمها که جبران ناپذیرند ، اندیشه ، خلاقیت ، انگیزه ، پشتکار ، مقاومت ، صبوری ، کار بی وقفه و بدون تفریح ، غربت ، زمین خوردن ها و ایستادنها ، تحمل کسری های فراوان ، تحمل آزمایش ها و تستها ی قوانین جدید ، عشق ، امید ، آرزو و … همه و همه دست به دست هم داده اند تا کیش افتخار یک کشور شود .

دستبوس سازندگان این شهرم و تا روزی که زنده هستیم یاد و خاطره ایجاد کنندگان این دیار را زنده نگه خواهیم داشت و نخواهیم گذاشت که زحمات و عمر از دست رفته بزرگان کیش به ورطه فراموشی کشیده شود .

سلامت ، طول عمر و سربلندی پیشکسوتان کیش را آرزومندم و درود میفرستم بر روح عزیزانی که برای کیش تلاش کردند و اکنون بین ما نیستند .

لبیک میگویم به هر آن کس که برای سرافرازی کیش و کیشوندان ، دست یاری بطلبد و همدل و همراه آنانی خواهم بود که روی صداقت و عشق ، ادعا کنند دوستدار و حامی این تکه از خاک وطنم هستند .

  • نویسنده : بابک لطیفی
  • منبع خبر : کیش نیوز