دبستان دخترانه شهید سیدین در جزیره کیش با همت شرکت انبوه سازان سارینا کیش بعنوان خیر مدرسه ساز و تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و نهاد امام جمعه کیش در پی نیاز فضای آموزشی کیش و اجابت مطالبات مردمی با هزینه 350 میلیارد ریال گشایش یافت.

به گزارشکیش نیوز ، این مدرسه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با زیر بنای ۱۴۰۰ متر مربع در منطقه مسکونی نوبنیاد واقع شده است که دارای ۹ کلاس آموزشی، آزمایشگاه، کتابخانه، سالن اجتماعات، واحد دیداری و شنیداری و واحد اداری است.

این مدرسه با همت خیرین مدرسه ساز و تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و نهاد امام جمعه کیش در پی نیاز فضای آموزشی کیش و و اجابت مطالبات مردمی با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

این مدرسه متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و با مدیریت نهاد امام جمعه و زیر نظر آموزش و پرورش به صورت غیر انتفاعی فعالیت خواهد کرد که در سال تحصیلی جاری رایگان خواهد بود و در صورت حمایت خیرین در سالهای تحصیلی بعد نیز شهریه ای از دانش آموزان دریافت نخواهد شد.

درمراسم گشایش این مدرسه که به دست فرزند شهید سلامت حجت الاسلام و المسلمین سید علی سیدین انجام شد؛ خانواده این شهید بزرگوار، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، حسین شیخ محمدی خیر و سازنده این مدرسه ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، محسن نظری مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات و صالح بهرامپور رییس اداره آموزش و پرورش و برخی مقامات نظامی و انتظامی و دیگر خیرین مدرسه ساز از جمله حسین رباطی حضور داشتند.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد کیش مسائل آموزشی را در سرلوحه اقدامات این سازمان قرار داده و علاوه بر نوسازی و تجهیز تمامی مدارس کیش پیش از آغاز سال تحصیلی و با افتتاح این مدرسه با همکاری نهاد امام جمعه و خیرین مدرسه ساز در بهبود وضعیت آموزشی کیش اقدامات نوید بخشی را آغاز کرده است.

لازم ذکر است در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار دانش آموز در ۲۷ مدرسه دولتی و ۱۹ مدرسه غیر دولتی در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش