سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش با اشاره به پایان مهلت شماره گذاری موتورهای شارژی در این منطقه گفت: بنابر نص صریح قانون؛ تردد هر گونه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتور بدون پلاک در کیش ممنوع است.

به گزارش کیش نیوز ، میثم سام بند  با اشاره به اینکه مهلت شماره گذاری موتورهای شارژی تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ اعلام شده بود اظهار کرد: از اول آذرماه جاری موتورهای شارژی و هر نوع وسیله نقلیه دیگر بدون داشتن شماره و پلاک حق تردد را ندارد و این نص صریح قانون است که با همکاری پلیس راهور و مدیریت حمل و نقل کیش به جد پیگیری و اعمال قانون خواهد شد.
وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی موتورهای شارژی افزود: ساماندهی تردد موتورهای شارژی یکی از مطالبات به حق مردم است که شرکت عمران، آب و خدمات کیش و پلیس راهور به طور جدی به این مسئله پرداخته و طرح هایی را در این راستا تدوین کرده که به زودی اجرایی خواهد شد.
سرپرست مدیریت حمل و نقل جزیره کیش با اشاره به اینکه در اجرای این برنامه هاحذف موتورهای شارژی در دستور کار نیست ادامه داد: اگر چه در طول سال های اخیر موتورهای شارژی به شدت و شاید بی ضابطه وارد چرخه تردد شهری شده اند اما امروز به عنوان وسیله نقلیه توسط مردم استفاده می شود و برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه برای راکبان و سایر افراد در معابر ساماندهی این حوزه ضروری است.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ تصادف منجر به فوت در جزیره کیش به وقوع پیوسته که موتورهای شارژی در آن سهم عمده ای داشته اند افزود: صحبت از جان انسان هاست و این آمار با احتساب خانواده و بستگان متوفیان، شمار قابل توجهی از افراد جامعه ما را شامل می شود که با مشکلات متعدد فقدان عزیزان خود درگیرند و شرایط سختی را تحمل می کنند.
سام بند تاکید کرد: براساس مصوبه شورای ترافیک از ابتدای آذرماه شماره گذاری پایان یافته و ساماندهی موتورهای شارژی در قالب های مختلف تعریف و اجرایی می شود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از موتورهای دارای استاندارد افزود: موتورهایی که در جزیره کیش استفاده می شوند باید دارای استانداردهای لازم باشند و این شامل تمامی موتورهایی وارد شده از سرزمین اصلی و یا تولید و مونتاز شده در جزیره کیش می شود.
سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش از مذاکره جهت اعمال سیاست های نوسازی در راستای خروج موتورهای فرسوده از چرخه تردد شهری خبرداد و افزود: مذاکراتی در حال انجام است که به زودی نهایی و اجرایی خواهد شد.
سام بند ادامه داد: بازنگری در آیین نامه ها و شیوه نامه های گذشته و انطباق آن با شرایط کنونی می تواند کمک شایانی به اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی گردشگری داشته باشد.
سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش ضرورت استفاده از موتورهای شارژی استاندارد و دارای معاینه فنی را از جمله موارد ضروری و عملیاتی عنوان کرد و افزود: ضرورت ارائه معاینه فنی برای استفاده از موتورهای شارژی در مراکز اجاره و گردشگری عامل مهمی در کاهش آسیب ها است.
وی تاکید کرد: داشتن پلاک مخصوص و تاکید بر حرکت در مسیرهای مشخص، قانونمندسازی اجاره موتورها( عدم اجاره موتور به افراد زیر سن قانونی) و هوشمند سازی از جمله راهکارهای ساماندهی موتورهای اجاره ای است.
سام بند با بیان اینکه براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد باید از تردد هر گونه وسیله نقلیه موتوری بدون پلاک جلوگیری شود تصریح کرد: قانونگذار تمامی موارد را به خوبی پیش بینی کرده است و براساس قانون موتورهای شارژی به عنوان وسیله نقلیه شناخته شده و باید در صورت تخلف اعمال قانون شوند.
به گفته سرپرست مدیریت حمل و نقل جزیره کیش، بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در مسیر ساماندهی موتورهای موجود در جزیره کیش در دستور کار این مدیریت قرار دارد تا با استفاده از قوانین مصوب، آیین نامه ها و شیوه نامه ها به زودی شاهد کاهش آسیب ها و مشکلات در این حوزه باشیم. این ساماندهی شامل تمامی موتورهای شارژی در سطح جزیره اعم از موتورهایی که از سرزمین اصلی وارد می شوند یا در جزیره تولید و مونتاز شده اند خواهد بود.
وی با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل کیش نیز خاطر نشان کرد: با توجه به طرح جامع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اجتناب ناپذیر است که در این راستا تلاش های ویژه ای در حال انجام است.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش