سازمان منطقه آزاد کیش با حضور فعال و مثبت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران فرصت ها و ظرفیت های جزیره زیبای کیش را در زمینه گردشگری ارائه نموده است.

به گزارش کیش نیوز ، آئین همایش هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران ، با حضور رئیس‌جمهور کشور، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد و جمعی از مقامات رسمی کشور بهمن‌در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 این نمایشگاه با حضور تعدادی از سفیران کشورهای مقیم و علی دارابی، قائم‌ مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل برپایی نمایشگاه گردشگری تهران افتتاح شد.بر همین اساس، سازمان منطقه آزاد کیش نیز با حضور ۸ شرکت از بخش خصوصی در غرفه شماره ۲ سالن A31 (میلاد) در این نمایشگاه حضور یافته است و به ارائه فرصت های گردشگری خود می پردازد.

همچنین، در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن برگزار می شود، گروه های موسیقی و آئینی استان ها، گردشگری خوراک، اقامتگاه های بوم گردی، چادرهای عشایری، کمپرها و خودروهای کلاسیک فعالیت می کنند و مناطق آزاد نیز با معرفی ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری با ارزشی بالغ بر ۱ میلیارد دلار در حوزه گردشگری حضور دارند.

بر اساس این گزارش، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تشریک تجربه با حضور و ارائه پژوهشگران با موضوعات تخصصی همچون گردشگری ریلی، ادبی، نجوم، کشاورزی، عشایری، گردشگری خلاق، سبز، مدیریت مقاصد، گردشگری کودک و نوجوان و آینده گردشگری در عصر هوش مصنوعی ، استفاده از ظرفیت‌های میراث فرهنگی در توسعه گردشگری، چالش‌های موزه‌ها در گردشگری، نقش مشارکت زنان در توسعه صنعت گردشگری، برگزاری سمپوزیوم ملی گردشگری، سرمایه‌گذاری سبز، نشست سفرای مجمع کشورهای آسیایی، جشنواره کاراکترهای بومگردی و گردشگری، همایش برندهای گردشگری خوراک، همایش ملی گردشگری سلامت و گردشگری الکترونیک‌ و پیش نشست همایش بین‌المللی صنعت گردشگری از دیگر رویدادهایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.

گفتنی است، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش، ماکو و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و نمایندگان شرکت هایی از کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزوئلا، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سریلانکا حضور دارند.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش