پیام دکتر مظفری به مراسم گرامیداشت عطار نیشابوری توسط معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش قرائت شد

به گزارش کیش نیوز ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پیام خود با اشاره به معرفی مشاهیر و عارفان ایران در سطح بین المللی گفت: برگزاری تنها یک مراسم برای شناساندن عطار و اشعار وی به جامعه ایرانی کافی نیست و معرفی شعرایی همچون عطار نیشابوری باید در قالب همایش های بین المللی انجام شود.

دکتر مظفری در پیام خود به مراسم گرامیداشت عطار نیشابوری که توسط معاون فرهنگی-اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم قرائت شد افزود: ‘ طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت، فقر و فنا’ هفت وادی عشق هستند که عطار طی کرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر که نماد حکومت قرآن بر اقلیم ادب است و نامگذار ی ۲۵ فرودین به نام روز ملی فریدالدین عطار نیشابوری، تکریم و تعظیمی است که ملت فرهنگ دوست ایران نسبت به مشاهیر نشان می دهد.

دکتر مظفری در بخش دیگری از پیام خود اظهار امیدواری کرد: در آینده، محافل علم و ادب کشور بیشتر معطوف به معرفی چهره ها و مشاهیر ایرانی و اسلامی باشد تا نسل جوان و عموم مردم درکنار آشنائی با مشاهیر بلند آوازه، بر هویت خویش نیز آگاهی دوچندان یابند.

مراسم گرامیداشت روز ملی عطار نیشابوری(۲۵فروردین) با میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش در هتل ترنج جزیره برگزار شد و غلامحسین ابراهیمی دینانی سخنران و مهمان ویژه این برنامه بود.

اجرای موسیقی سنتی و عطارخوانی یک کودک خردسال از دیگر بخش های این برنامه بود که مورد استقبال قرار گرفت.

  • منبع خبر : کیش نیوز