فرمانده انتظامی ویژه کیش ضمن تاکید بر اینکه اخبار باید از منابع موثق دریافت و منتشر شود گفت : باید از انتشار اخبار بی پایه و اساس در فضای مجازی جلوگیری کرد زیرا ممکن است موجب بروز آسیب و متشنج شدن جامعه شود.

به گزارش نیوز ، علی اصغر جمالی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی، گفت : امروز خبرها به سرعت منتشر می‌شود و در این میان رسالت خبرنگاران در کنار این سرعت انتشار خبر با دقت و براساس واقعیت است زیرا بسیاری از رویدادهای جامعه براساس اخبار شکل می‌گیرد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به بزرگ نمایی برخی خبرها در فضای مجازی و با تاکید بر اینکه اخبار باید از منابع موثق دریافت و منتشر شود افزود: باید از انتشار اخبار بی پایه و اساس جلوگیری کرد زیرا ممکن است موجب بروز آسیب و متشنج شدن جامعه شود.

وی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت از جمله مهم‌ترین وظایف پلیس در جامعه است افزود: ۱۲ اولویت و طرح با توجه به شرایط مکانی و زمانی برای پلیس در هر منطقه تعریف شده است که از مهم‌ترین آن ها در جزیره کیش می‌توان به مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت جلوگیری از ورود و ترانزیت و فروش مواد مخدر، مقابله با سرقت‌های خرد و کلان، کاهش تصادفات و تلفات خودرویی و افزایش نظم و انضباط ترافیکی، پیش بینی، پیشگیری و مبارزه با مفاسد اخلاقی در فضای واقعی و مجازی، تسهیل و تقویت کمی و کیفی خدمات انتظامی به مردم درحوزه های مختلف، مقابله با خرید و فروش سلاح است.

وی در با ارائه گزارشی از عملکرد ۴ ماهه نخست سال ۹۸ پلیس کیش افزود: با توجه به تحولات جامعه در راستای افزایش احساس امنیت و برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی ۴۵۷ طرح در حوزه‌های مختلف پلیس‌ها و معاونت‌های تخصصی فرماندهی انتظامی کیش انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۷۵ درصدی داشته است.

وی همچنین با اشاره به استفاده سودجویان از تغییرات نرخ ارز به قاچاق سوخت در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت سوخت در ماه‌های اخیر برخی افراد سودجو اقدام به جمع‌آوری سوخت خود و همکاران برای فروش به خریداران در خارج از مرزهای آبی بودند که با هوشیاری دریابانی کیش حدود ۱۳۶ هزار و ۹۰۰ لیتر انواع سوخت در حوزه دریابانی کشف و ضبط شد که در این رابطه ۱۱ لنج نیز توقیف شدند که نشان از افزایش ۴۷ درصدی دارد.

به گفته جمالی در حوزه قاچاق کالا نیز ۶۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از ۷ فروند لنج باری کشف و ۴۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند و  کالاهای توقیف شده مربوط به کیش نبوده‌اند و آب‌های کیش تنها محل عبور و کریدور تردد لنج‌های مذکور بوده است.

وی همچنین با ارائه آماری از خدمات پلیس در حوزه‌های مختلف تخصصی، خدمات ترافیکی و راهور، فوریت های پلیس، مشاوره و راهنمایی، صدور و تمدید گذرنامه، پلیس فتا، مواد مخدر و جرائم مالی اظهار داشت: در حوزه پلیس فتا شاهد افزایش ۱۱۵ درصدی وقوع جرائم هستیم که بیش از ۹۰ درصد آن توسط پلیس فتا کشف و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود اگر چه منشاء بسیاری از این تخلفات کیش نبوده اما به نحوی به کیش ارتباط پیدا داشته که توسط پلیس فتا شناسایی و کشف شد.

کنترل و پایش تصویری فضای شهری با استفاده از امکانات اتاق مانتیتورینگ، ایجاد یگان حفاظت در حوزه شیلات و محیط زیست، حل مشکلات مربوط به موتورهای شارژی، تردد خودروهای بالای ۲۵۰۰ CC از جزیره به سرزمین اصلی، استفاده پلیس از تجهیزات به روز از جمله سؤالاتی بود که خبرنگاران حاضر در نشست مطرح نموده که در این نشست فرمانده انتظامی ویژه کیش به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست با اهداء هدایایی از سوی فرماندهی انتظامی ویژه کیش به مناسبت روز خبرنگار از تعامل خبرنگاران و پلیس قدردانی شد و رونمایی از خودروهای جدید ناوگان خودرویی نیروی انتظامی ویژه کیش از برنامه‌های پایانی این نشست خبری بود.

  • منبع خبر : کیش نیوز