جزیره کیش یکی از مناطق آزاد کشور می‌باشد و قاچاق کالا در آن معنایی ندارد و کشفیات ما مربوط به مسیر ارتباطی دریایی به استان‌های همجوار( استان بوشهر) بوده است.

به گزارش کیش نیوز ، سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به توقیف سه فروند لنج صیادی با ۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق افزود : در شب شهادت امام علی (ع) طی یک عملیات دریایی، دریابانان کیش موفق به شناسایی و توقیف ۳ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق گردید .

فرمانده ویژه انتظامی و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه این عملیات در اطراف جزیره فارور صورت گرفته افزود : این شناورها فاقد ادوات صیادی و مدارک شناسایی بودند و قصد عزیمت به خارج از آب‌های جمهوری اسلامی ایران را داشتند که در بررسی‌های انجام شده ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق جاسازی شده در این شناورها کشف شد، قرار بود این سوخت قاچاق به شناورهای بیگانه تحویل داده شود.

سرهنگ جمالی در ادامه صحبت های خود قاچاق کالا و سوخت را ضربه سنگین بر پیکره اقتصاد کشور دانسته و افزود : از ابتدا سال ۹۸ نیروی انتظامی و دریابانی کیش طرح‌های زیادی را در مبارزه با قاچاق کالا و سوخت اجرا نموده که این اقدامات تاکنون منجر به شناسایی و توقیف ۶ فروند شناور با ۸۴ هزار لیتر سوخت قاچاق به همراه ۲۶ نفر خدمه گردیده است.

رئیس پلیس کیش با اشاره به اینکه موارد قاچاق کالا و سوخت که تاکنون شناسایی شده به مقصد جزیره کیش نبوده افزود : خوشبختانه موارد قاچاق کالا و سوخت که تاکنون شناسایی شده هدف جزیره کیش نبوده، چرا که کیش یکی از مناطق آزاد می‌باشد و قاچاق کالا در آن معنایی ندارد، فقط محدود کیش مسیر ارتباطی به استان‌های همجوار( استان بوشهر) بوده است.

فرمانده ویژه انتظامی و پایگاه دریابانی کیش در پایان تصریح کرد : از ابتدا سال ۹۸ تاکنون، ۳ فروند شناور که قصد ورود کالا قاچاق از کشورهای همسایه به بنادر غیر تخصصی استان بوشهر را داشتند، در حوزه استحفاظی کیش شناسایی، توقیف و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

  • منبع خبر : کیش نیوز