سرهنگ جمالی از 11 هزار خدمت از سوی نیروی انتظامی به کیشوندان و مسافران در ایام نوروز 98 خبر داد.

ه گزارش کیش نیوز ، سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی ويژه کیش در هشتاد وششمین جلسه شورای اداری کیش با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس جزیره  در نوروز امسال از ۱۱هزار خدمت از سوی نیروی انتظامی به کیشوندان و مسافران خبر داد و گفت :  اجرای ۲۰ طرح انتظامی ویژه در نقاط مورد نیاز از ۲۵اسفند ۹۷ تا پایان تعطیلات، به همراه امور فرهنگی و آگاه سازی و همکاری مردم و مسافران از عوامل ارتقای شاخص های انتظامی در ایام نوروز امسال بود.

سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی ويژه کیش همچنین به کاهش ۳۶ درصدی آمار سرقت درایام نوروز اشاره کرد و گفت: راه اندازی ایکس ری در بندرگاه به کاهش تخلفات حوزه موادمخدر کمک قابل توجهی کرد.

وی آمار تصادف را در ایام نوروز ۴۰ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال اعلام کرد و گفت: تصادف جرحی و فوتی نیز دراین مدت اتفاق نیفتاد.

اختصاص مبلغ جزئی از فرآیند تراکنشهای مالی برای کمک به سیل زدگان پیشنهاد سرهنگ جمالی دراین جلسه بود که چنانچه با هماهنگی های قانونی و رضایت مشتریان بانکها انجام شود کمک قابل توجهی به هموطنان سیل زده خواهد شد.

این پیشنهاد مورد استقبال دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت و مقررشد برای اجرای این طرح رایزنی های قانونی با مسئولان مربوطه انجام شود.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: هیچ یک از مسافران نوروزی این جزیره در تعطیلات امسال مورد سرقت یا تعرض قرار نگرفتند و سفر امن را تجربه کردند.

سرهنگ جمالی افزود: وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال حتی یک مورد تصادف منجر به جرح یا فوت گزارش نشد و تعداد تصادف های خسارتی نیز ۴۰درصد از مدت مشابه سال گذشته کمتر بود.

رییس پلیس کیش اضافه کرد: آگاه سازی و راهنمایی مسافرانی که با خودروی شخصی به کیش سفر کردند، در مبادی بندری و در بدو ورود با توزیع بروشور و توضیحات حضوری ماموران راهور انجام شد که تاثیر ویژه ای در بهبود شاخص های ترافیکی داشت.

وی از ثبت ۸ هزار تماس تلفنی با مرکز ۱۱۰پلیس در این مدت خبر داد و یادآور شد: بیشتر تماس ها برای گرفتن راهنمایی بود و ۳۸۵ مورد منجر به عملیات پلیسی شد.

  • منبع خبر : کیش نیوز