رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه‌ ترخیص موتورهای شارژی در این جزیره بدون حضور راکبان آنها در کلاس‌های آموزشی ممکن نیست، گفت: تا به امروز نزدیک ۲ هزار نفر در ۱۴ جلسه آموزشی پلیس در این راستا شرکت کردند.

به گزارش کیش نیوز و به نقل از ایرنا ، سرهنگ «مهدی توانگر» با بیان اینکه تا به امروز نزدیک ۲ هزار نفر در ۱۴ جلسه آموزشی پلیس در این راستا شرکت کردند گفت  : در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور، چهاردهمین دوره آموزشی و بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کیش با حضور ۱۴۰ راکب موتور شارژی توقیف‌شده، برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، عدم حرکت در پیاده‌رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز و حمل بار غیر متعارف، عدم انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، عدم حمل یدک با موتور شارژی و لزوم استفاده از کلاه ایمنی از جمله مواردی است که همراه با فیلمهای آموزشی به حاضران بازگو می‌شود.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه رانندگان موتورهای شارژی توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند، اضافه کرد: این کلاس‌ها پنج شنبه هر هفته برای رانندگان موتورهای شارژی توقیفی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ۱۰ فقره تصادف فوتی رخ داده توسط موتورهای شارژی در سال جاری، بیان کرد:‌ تمامی فوت شدگان فاقد کلاه ایمنی بودند که از این جهت پلیس تاکید ویژای به استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان دارد.

  • منبع خبر : ایرنای کیش