معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش عملکرد انجام شده در توسعه فضای سبز کیش در طول سال 97 را اعلام کرد.

به گزارش کیش نیوز، در طول سال گذشته اقدامات گسترده ای در جهت توسعه فضای سبز جزیره کیش اعم از خاکریزی، بهسازی و آماده سازی، تهیه و کاشت گل های فصلی و انواع درخت و درختچه انجام شده است.

بنابر این گزارش، مساحت کل فضای سبز جزیره کیش بیش از ۲ هزار هکتار اراضی جنگل کاری و بیش از ۶۱۰ هکتار فضای سبز شهری است که ۵۰ هکتار آن به مساحت چمن کاری ، ۲۵ هکتار نیز به مساحت گیاهان پوششی و بیش از ۷۰۰۰ نفر نخل،  اختصاص دارد. در این مدت فضای سبز جزیره کیش به میزان ۳۱ هزار و ۶۶۶ متر مربع توسعه پیدا کرده است.

برای آبیاری این مساحت، بیش ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب  از پسآب تصفیه خانه ها و ۸۲۲  هزار و ۸۶۱  متر مکعب نیز از آب شیرین استفاده شده است.

در همین مدت، در مجموع ۸ هزار و ۳۴۲ اصله درخت کنوکارپوس، باهونیا، چریش، ابریشم، لور، پالم، کاسیا،  ، یاسمین و تابیبویا ، ۳۵ هزار و ۷۸ اصله درختچه از انواع گل کاغذی، ختمی، جاتروفا، تیویتیا و لگنوم، ۸ هزار و ۴۱۲ متر پرچین، ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۱۵ بوته گل فصلی شامل گل های اطلسی، ، آهار، جعفری، ختمی، شمعدانی و کالانکوآ، ابری آبی، آفاتابگردان زینتی، همیشه بهار، رعنا زیبا، آمارانتوس  و۲۹ هزار و ۷۷۱ متر مربع گیاهان پوششی از جمله آلترنانترا، پاپیتال، پورتولاکا و ودلیا در پارک های ساحلی و داخل شهر، فضاهای عمومی و میادین جزیره کاشته شده است.

در مدت فوق الذکر،حدود ۲ میلیون متر مربع  سمپاشی آفات گیاهی  و ۳۱۷ هزار و ۶۹ کیلوگرم کود دهی انجام شده است. همچنین ۸۴ هزار و ۱۷۳ متر مربع روفوژهای فضای سبز، لایروبی و ۲۴ هزار و ۸۰۰ متر نیز به شبکه آبرسانی فضای سبز جزیره افزوده شده است. هرس کاری درخت  و چمن، علف کشی، کودهی، دفع آفات، آبیاری و گلکاری جهت نگهداری فضای سبز کیش توسط کارگران انجام می شود.

لازم به ذکر است، سرانه فضای سبز در جزیره کیش برای هر نفر بیش از ۱۷۰ متر مربع و سرانه جهانی فضای سبز برای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع عنوان شده است

  • منبع خبر : کیش نیوز