سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در دومین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش که با حضور «حجت‌الله عبدالملکی» برگزار شد با بیان اینکه نیازمند گفتمان سازی جذب سرمایه گذار هستیم، گفت: کارگروه مانع زدایی گردشگری کیش تشکیل شده تا مسیر توسعه این جزیره زیبای مرجانی هموارتر شود.

به گزارش کیش نیوز «مهدی ادیبان» در دومین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش که با حضور «حجت‌الله عبدالملکی» دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، اظهار کرد: اکو سیستم گردشگری در کیش شکل گرفته و توسعه این حوزه، سرمایه ارزشمندی در ارتقاء تراز تجاری کشور است.

وی محل‌های اقامتی را یک محور در اکوسیستم گردشگری توصیف کرد و افزود: حدود ۳۰ هتل نیمه کاره در کیش وجود دارد که از ۱۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: با توجه به نقش مهم مراکز اقامتی در زنجیره گردشگری در تلاشیم تا موانع اتمام طرح‌های نیمه تمام این حوزه را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه نباید نگاه به مراکز اقامتی صرفا سودآوری باشد، گفت: مراکز اقامتی محور و محرکی برای تکمیل سیستم گردشگری جهت بهره مندی از مراکز خرید، تفریحات دریایی و پذیرایی است تا چرخ‌های گردشگری را حرکت دهد.

«ادیبان» اقتصاد کیش را دریا محور عنوان کرد و افزود: کیش باید پیشران اقتصادی کشور باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنای کیش