طرح تردد خودروهای مناطق آزاد کیش و قشم در سطح استان هرمزگان پس از سال‌ها، با درخواست و پیگیری استاندار هرمزگان و نظر موافق خاندوزی وزیر اقتصاد، جهت تصویب به هیات دولت ارسال شد.

به گزارش  کیش نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس ، طرح تردد استانی خودروهای مناطق آزاد قشم و کیش از مطالبات دیرینه مردم هرمزگان است و در حالی رنگ و بوی تحقق آن به چشم و مشام می‌رسد که قیمت خودرو در کشور از یک سو ترمز بریده و از سوی دیگر چندین سال است که خودروی نو به مناطق آزاد وارد نشده است.

در نشست اخیر استاندار هرمزگان با سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد که با حضور مهدی دَسینه نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، محمد رضوانی فرد رئیس کل گمرک ایران و سیدعلی روحانی سرپرست معاونت سیاستگذاری وزیر اقتصاد برگزار شد، وزیر اقتصاد بنا به درخواست استاندار هرمزگان از ارسال درخواست با نظر موافق به هیات دولت پیرامون مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد قشم و کیش متصل به سرزمین اصلی با اولویت تردد در سطح استان به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور خبر داد.

بنابراین در صورت تصویب هیات دولت، در آینده‌ای نزدیک، خودروهای این ۲ منطقه آزاد می‌توانند در بندرعباس و سطح استان هرمزگان تردد داشته باشند.

استاندار هرمزگان همچنین از توافق برای ایجاد ۲ گمرک جدید در شرق و غرب این استان و همچنین مساعدت در اختصاص بخشی از کمک های فنی و اعتباری به پروژه های پیشران اقتصادی هرمزگان خبر داد.

تردد خودروهای مناطق آزاد در استان شاید بتواند در حوزه خودروهای عمومی نیز مثمر ثمر باشد و لااقل ناوگان جاده‌ای و آمبولانس در استان از این امتیاز بهره مند شوند تا بلکه پاره‌ای از کمبودهای استان در این زمینه و سختی مردم در این راهها را هموار کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس