مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گرامی داشت روز خبرنگار که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد از بازگرداندن اختیارات سازمان و تدوین برنامه راهبردی مشترک با جامعه بازاریان خبر داد و گفت : با مشارکت حداکثری و فارغ از تصمیمات دولتی و پایدار می توان گام های موثری در زمینه رونق دوباره این منطقه برداشت.

به گزارش  کیش نیوز ، رحیم سرهنگی در آیین گرامی داشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار که به پاس زحمات و تلاش بی ادعای فعالان عرصه رسانه محلی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ شغل مهم خبرنگاری در امید آفرینی و آگاهی بخشی به عمومی جامعه و تصویر سازی وقایع بدون قضاوت و رویکرد های شخصی را حرفه ای ارزشمند و قابل تقدیر دانست.

سرهنگی با تاکید بر صداقت نگارش، حساسیت و اهمیت شغل خبرنگاری در سطح جامعه، اظهار داشت: تهیه و انتشار خبر می تواند یک جامعه ای را به سمت نا امیدی و یا جامعه ای را به سمت امیدواری هدایت کند.

وی در تکمیل سخنان خود، آگاهی بخشی صحیح به عموم مردم جامعه را یکی از وظایف اصلی و کار مقدس یک خبرنگار عنوان کرد و بیان داشت: ضمن این که خبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ راوی خبر نیز نقش مهمی را به تحرک وا داشتن یک جامعه بر عهده دارد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر رسالت خطیر خبرنگاری بر مبنای یک نگاه علمی در تهیه گزارش های میدانی اشاره کرد و افزود: شخصی که با در اختیار داشتن ابزار رسانه ای در فضای مجازی مشغول فعالیت است یک خبرنگار نیست بلکه خبرنگاری؛ شغل حرفه ای و دارای شاخص های ارزیابی مشخصی است که باید به درستی ترسیم شود تا فضای تعاملی و امیدبخشی را در جامعه شاهد باشیم.

به گفته سرهنگی، خبرنگاری یک حرفه تخصصی و با ادمین یک فضای مجازی متفاوت است که به صورت حرفه ای گزارشگری و تحلیل سازنده ارائه می دهد و در نتیجه رویکردهای خوبی را از منظر های متفاوت به تصویر می کشد.

وی، خاطر نشان کرد: خبرنگاران حرفه ای گفتگوها و محتواهای خبری را به صورت دقیق رصد و نسبت به تهیه گزارش میدانی صحیح و واقعی اقدام می کنند و بسیار خرسندیم که در جمع خبرنگاران حرفه ای که بازوان کمکی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه حکمرانی محلی می باشند، هستیم.

رحیم سرهنگی حکمرانی محلی را تاثیر گذار بر مدیریت صحیح جزیره کیش عنوان کرد و بیان داشت: سرمایه گذاران، کیشوندان، سازمان و رسانه ها هر کدام به سهم خود در بخشی از مدیریت صحیح این منطقه مسوولیت دارند.

سرهنگی با بیان این که عملکرد مثبت رسانه های فعال در جزیره کیش، صدای مردم این منطقه هستند، گفت: رسانه ها بخشی از وظایف و کارکردها مدنی جامعه را به نحو شایسته انجام می دهند.

رحیم سرهنگی در رابطه با اقتصاد ایرلاین ها که بر اساس سرمایه گذاری و آورده ای که برای آنها دارد، گفت: دلیل این که سرمایه گذاری مجدد در این حوزه نمی شود سود کم این صنعت نسبت به صنعت دیگر زمینه ساز کاهش سفر از سبد مردم و یا حداقل سفرهای کم هزینه جایگزین سفر های پر هزینه شده است.

سرهنگی، تاکید کرد: امروز حال و روز بازارها هم خوب نیست و اندیشیدن تدبیر لازم در این زمینه مستلزم انسجام و همراهی همگانی است تا شاهد تحقیق رونق دوباره این جزیره کیش باشیم.

وی ارائه نرخ خدمات با کیفیت در حوزه گردشگری کیش و رقابت پذیری با سرزمین اصلی را یکی از مولفه های مهم در این حوزه برشمرد که نیازمند ایجاد فضای تعاملی با رسانه های استانی و ملی هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بازگرداندن اختیارات سازمان و تدوین برنامه راهبردی مشترک با جامعه بازاریان خبر داد و اظهار داشت: با مشارکت حداکثری و فارغ از تصمیمات دولتی و پایدار می توان گام های موثری در زمینه رونق دوباره این منطقه برداشت.

رحیم سرهنگی ارائه خدمات درمانی و احداث درمانگاه توسط سازمان تامین اجتماعی، بازسازی و تکمیل مدارس کیش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و در نظر گرفتن شرایط ویژه معلمان از دیگر موضوعات مهم روز این منطقه عنوان کرد و افزود: خیلی از پرونده هایی که نیاز به تعیین تکلیف بود در مدار قانون با تصمیم گیری درست خیلی از آنها حل و فصل شده است.

سرهنگی برگزاری به موقع حسابرسی مجامع که سبب شفافیت عملکرد شرکت ها و سازمان شده است خبر داد و بیان داشت: مجامع سازمان منطقه آزاد کیش در حضور وزرا بررسی خواهد شد تا تاییدیه عملکرد گذشته را نیز اخذ کنیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش