معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در اولین نشست مطبوعاتی اولین جشن نکوداشت کیش از مشارکت همگانی، سازمان‌ها و نهادهای مردمی ، اصناف، بازاریان، هنرمندان، اصحاب رسانه و سایر قشرها در برپایی هر چه باشکوه‌تر روز کیش خبر داد

به گزارش کیش نیوز ، نشست مطبوعاتی اولین جشن بزرگ و آیین نکو داشت روز جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد این جزیره و تشریح مهمترین اهداف این رویداد فرهنگی وگردشگری برگزار شد.

دکتر پورعلی در این نشست افزود: ۲۰ آبان به عنوان روز بزرگداشت کیش، فرصتی برای معرفی ویژگیهای تاریخی، طبیعی و جاذبه های گردشگری این جزیره و شاخصه های شهری آن در سطوح محلی، ملی و جهانی است.

رییس ستاد بزرگداشت روز کیش اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در روز کیش، آیین و برنامه هایی ویژه برای معرفی هرچه بیشتر جلوه های فرهنگی و اجتماعی این جزیره به عنوان یکی ازکانونهای گردشگری کشور و منطقه با مشارکت مردم برپا می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد برای این روز در جزیره کیش پیش‌بینی شده افزود: در تلاش هستیم روز کیش را به جشنواره‌ای بیاد ماندنی وسرشار از پیام های موثر تبدیل کنیم و گام های دیگر برای تحقق شهر خلاق برداریم .

دکتر پورعلی با اشاره به نقش و اهمیت راهبردی جشن ها، جشنواره ها، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی گفت:

رویداد سازی یکی از راهکارهای و تکنیک های پیام رسانی و خاطره سازی ماندگار است و نکوداشت روز کیش رویدادی است که با هدف ارتقا و معرفی جایگاه گردشگری و فرهنگی این جزیره و جلوه های بی بدیل آن در سطوح محلی، ملی و جهانی خلق می شود.

وی اضافه کرد: درپرتو این رویداد که با همکاری مردم، صنوف، دستگاههای مختلف و رسانه ها شکل می گیرد می توان خاطراتی مثبت و پایدار در اذهان و افکار عمومی ایجاد کرد و بسترهای مناسبی برای رونق هنر صنعت گردشگری و بهره مندی همگان از مزیت های بی بدیل جزیره کیش فراهم کرد.

وی همچنین از برنامه ریزی منطقه آزاد برای ثبت روز نکو داشت کیش به عنوان یک رویداد ملی خبرداد و افزود: این اقدام می تواند درمعرفی و ارتقای جایگاه ملی و بین المللی کیش و تقویت هرچه بیشتر گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه این جزیره ایفای نقش کند.

دکتر پورعلی، مشارکت همگانی، سازمان‌ها و نهادهای مردمی ، اصناف، بازاریان، هنرمندان، اصحاب رسانه و سایر قشرها در برپایی هر چه باشکوه‌تر روز کیش را لازم و ضروری دانست و افزود: برنامه‌های متعدد در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جزیره پیش‌بینی شده که ارائه خدمات عمومی به کیشوندان و گردشگران با تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه از جمله برنامه ها این روز است .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، اطلاع رسانی، بستر سازی ذهنی، پرداختن به مفاهیم نامگذاری روزکیش، طرح موثر موضوع در اذهان عمومی و فضا سازی برای رونق بخشیدن به محور گردشگری در جزیره کیش را از جمله انتظارات خود از رسانه ها، مطبوعات، هنرمندان و کارشناسان ذکر کرد.

وی همچنین بر ضرورت برنامه سازی، محتوا سازی در قالب های هنری، گفتگو های کاربردی، تنوع درتولید و عرضه محصولات با رویکرد به رونق گردشگری در جزیره کیش و بهره وری از قابلیتهای رسانه ای تاکید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود در خصوص علت انتخاب ۲۰ آبان به عنوان روز کیش گفت : عدد ۲۰ در ادبیات ما عدد کمال است و پاییز از نظر آب و هوا، تنوع رنگها، شبهای طولانی در جزیره کیش بهترین و جذاب ترین فصل است و آبان به عنوان ماه آب و آبادانی و گاه نزولات آسمانی است.

به گفته دکتر پورعلی، این انتخاب با توجه به مطالعات کارشناسی، جمع بندی نظرات بحشهای مختلف و پیشهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد صورت گرفته و از ابعاد مختلف بررسی شده است تا با حضور حداکثری گردشگران و صنوف مختلف، جشن بزرگ گرامیداشت کیش دربهترین و مناسبترین موقعیت زمانی برگزار شود تا رویدادی مؤثر و هدفمند باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود از تعریف سه نشان ویژه کیش برای اعطای به فعالان عرصه های مختلف این جزیره خبر داد و افزود: این نشان هرساله به فعالان بخش خصوصی،مدیران ارشد و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه جزیره کیش اعطا می شود.

وی افزود: انتخاب این فعالان و توسط کمیته های مردمی و رسمی انجام می گیرد و نشان ها به تناسب نوع فعالیت اعطا می شود بگونه ای که نشان دریا برای مدیران برای مدیران ارشد، صدف برای فعالان بخش خصوصی و مروارید برای اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بخشی دیگر از سخنان خود از اقدام این معاونت برای تدوین آئین نامه تشکلهای مردم نهاد، تهیه پیش نویس طرح جامع سیتسم حمل و نقل و شکل گیری هیات موسس خانه مطبوعات در این جزیره خبرداد.

وی افزود: این اقدام در راستای تقویت درک مشترک، سازمان یافتگی اجتماعی و ثبات هرچه بیشتر در جزیره کیش انجام می شود زیرا گفتگو و مفاهمه بین جامعه و دولت و تشکلهای مختلف ضامن امنیت پایدار است .

دکتر پورعلی با اشاره به تاکیدات مدیرعامل منطقه آزاد مبنی بر تقویت توانمندیهای اجتماعی، و اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی افزود: در این راستا خانه هنرمندان وهیئت مؤسس انجمهای هنری جزیره شکل داده شده تا زمینه برای مشارکت تشکل ها در تصمیم سازی های هرچه بیشتر فراهم شود.

  • منبع خبر : کیش نیوز