برای ورود خودرو به جزیره کیش، با معاون اول رئیس جمهوری نامه نگاری شده و پس از ارجاع موضوع به وزیر صنعت، معدن و تجارت، این درخواست سه شنبه هفته قبل در کارگروه مربوطه مطرح شده و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش کیش نیوز ، دکتر مظفری در حاشیه رونمایی از ۲سامانه الکترونیک در جمع خبرنگاران گفت: شرایط کیش با سایرمناطق آزاد کشور متفاوت است و چون به سرزمین اصلی متصل نیست ورود خودروی خارجی به جزیره منطقی است که در حال پیگیری برای آزادسازی مجدد ورود خودرو هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به قوانین عمر مفید خودرو و نیازهای مراکز گردشگری کیش به خودروهای جدید افزود: عمر مفید بسیاری از خودروهای خارجی موجود در جزیره تمام شده و فرسوده هستند و هتل ها و مجموعه های گردشگری و خدماتی جدید نیز احتیاج به خودروهای جدید دارند.

وی یادآور شد: برای ورود خودرو به جزیره کیش، با معاون اول رئیس جمهوری نامه نگاری شده و پس از ارجاع موضوع به وزیر صنعت، معدن و تجارت، این درخواست سه شنبه هفته قبل در کارگروه مربوطه مطرح شده و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود که در مرحله اول، مجوز ورود خودروهای شارژی و هیبریدی داده شود و نگاه و جهت گیری بلندمدت هم به همین سمت است.

وی اضافه کرد: حتی برای قایق ها و کشتی های تفریحی نیز به دنبال شناورهایی با سوخت LNGهستیم تا ایده کیش، جزیره پاک بیشتر محقق شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت زمین و املاک در جزیره اظهار داشت: افزایش قیمت زمین و املاک یک پدیده کشوری است و کیش نیز نمی تواند از این رویه جدا باشد.

مظفری توضیح داد: قیمت زمین و املاک هرچند سال یکبار جهش پیدا می کند و اکنون نیز چنین شرایطی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: سازمان در سیاست های خود شفاف سازی و پرهیز از دادن امتیاز ویژه به افراد را دنبال می کند و با همین نگاه، قیمت زمین و املاک با در نظر گرفتن دو پیش شرط منطقی و منصفانه بودن، در مزایده های عمومی تعیین و نهایی می شود.

  • منبع خبر : کیش نیوز