حجت الله عبدالملکی در مراسم افتتاح رسمی پایانه جدید فرودگاه کیش با اشاره به اینکه جزیره زیبای کیش ، بهشتی برای سرمایه گذاران است تصریح کرد: هزینه پایین تولید، زیرساخت های توسعه یافته، دسترسی خوب به بازار داخلی و خارجی، سهولت کسب و کار و تخفیف های مالیاتی و گمرکی پنج خصوصیت در مناطق آزاد ما است که در کمتر نقطه ای دیده می شود و همین امر مناطق آزاد ما را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل می کند.

به گزارش کیش نیوز ، حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد در آیین افتتاح پایانه فرودگاهی کیش که با حضور وزیر راه و شهرسازی،  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مسوولان و مدیران محلی برگزار شد با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد از این طرح عمرانی ملی در دولت سیزدهم تکمیل شده است افزود: سرعت پیشرفت پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش در دولت سیزدهم، ۴ برابر ادوار گذشته بوده و امروز پس از گذراندن دوره آزمایشی، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در مسیر عمران و آبادانی با سرعت در حال پیشروی است اظهار داشت: مناطق آزاد ما امروز در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند و شش ماموریت با عناوین جهش تولید، افزایش صادرات، انتقال فن آوری، تامین مالی از خارج از کشور، تامین نیاز های اساسی کشور و عمران و آبادانی منطقه را در دستور کار دارند که در دو ساله دولت سیزدهم هر شش ماموریت با سرعت بالایی پیگیری می شود.

حجت الله عبدالملکی در ادامه سخنان خود شالوده شش ماموریت محول شده به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را سرمایه گذاری،عمران و اجرای طرح های زیرساختی برشمرد.

وی تصریح کرد: هزینه پایین تولید، زیرساخت های توسعه یافته، دسترسی خوب به بازار داخلی و خارجی، سهولت کسب و کار و تخفیف های مالیاتی و گمرکی پنج خصوصیت در مناطق آزاد ما است که در کمتر نقطه ای دیده می شود و همین امر مناطق آزاد ما را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل می کند.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از ثبت بیش از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد خبر داد و گفت: از مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه کل مناطق آزاد، حدود ۹ هزار میلیارد تومان در توسعه زیرساختی و عمرانی هزینه می شود که این امر نشان از پویایی و فعالیت های قابل قبول مناطق آزاد ما دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش