نمایشگاه بزرگ کتاب کیش با حضور 200 ناشر برجسته کشور از 17 تا 25 آبان ماه جاری در جزیره گردشگری کیش برگزار می شود.

به گزارش کیش نیوز ، سعید دهقا ن مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر در جمع اصحاب رسانه کیش افزود: در این نمایشگاه که در تالار شهر در فضایی به وسعت ۳۰۰۰ مترمربع برگزار می شود ۲۰۰ ناشر داخلی جدیدترین محصولات فرهنگی خود را در قالب ۱۵ هزار عنوان کتاب عرضه می کنند.

وی افزود: کتاب های این نمایشگاه با تخفیف ویژه ۲۰ تا ۵۰ در صد به خریداران عرضه می شود و در این زمینه با همکاری بانک شهر، بن خرید کتاب در سقف ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان بین متقاضیان و کیشوندان توضیح می شود .

دهقان تصریح کرد: این تخفیفات برای گردشگران و مسافران نیز تا ۲۵ درصد در نظر گرفته شده که با ارائه کارت ملی قابل دریافت است .

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این نشست، ارتقای سطح کمی و کیفی، تازه بودن کتابها، تنوع موضوعی، تخفیفات ویژه ۵۰ درصدی و استفاده از اخرین تجهیزات در عرضه و فروش کتاب را از وِیژگی های این نمایشگاه برشمرد و افرود: این نمایشگاه از نظر چینش، سیستم عرضه و دکوربندی ، بصورت هایپری انجام می شود و خریداران می توانند مانند فروشگاه های بزرگ، کتابهای مورد نظر خود را انتخاب و با استفاده از سبدهای ویژه خرید به هنگام خروج نسبت به پرداخت وجوه آن اقدام کنند.

وی رویکرد به برون سپاری در برگزار این نمایشگاه، نگاه ویژه به جایگاه فرهنگی و گردشگری جزیره کیش و تنوع موضوعی را از شاخصه های و تفاوتهای این نمایشگاه با نمایشگاه های قبلی ذکر کرد.

دهقان از تلاش صورت گرفته برای نهادینه کردن نمایشگاه کتاب کیش به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در جزیره گردشگری کیش خبر داد و پیش بینی کرد که حدود ۱۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازید کنند.

همچنین در ادامه این نشست داود رادمند مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب بزرگ کیش توضیح داد : در این نمایشگاه کتاب هایی با موضوعات : عمومی، کودک و نوجوان، ادبیات، رمان، روان شناسی، مذهبی ،مدیریت، بازرگانی ،زبان، کامپیوتر، معماری، هنر، گردشگری، ورزشی، آشپزی، اجتماعی، سیاسی،حقوقی، صنایع دستی و کتاب های صوتی در بخش کودک و نوجوان عرضه می شود.

وی افزود: بر گزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، برنامه شبانه ویژه کودکان همراه با قصه گویی موزیکال، برپایی غرفه های هوش، تکنولوژی، خلاقیت، نقاشی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است .

رادمند اضافه کرد :رونمایی از کتاب شعر کیش و نویسندگان جزیره ، دعوت از شخصیت های ادبی فرهنگی کشوراز دیگر رویداد های نمایشگاه کتاب کیش است.

این نمایشگاه در آستانه بیست آبان، روز نکو داشت کیش و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری سازمان منطق آزاد کیش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برگزار می شود .

در این نشست همچنین از تخصیص ۱۲۰میلیون تومان برای تامین کتاب مورد نیاز کتابخانه های کیش و ۴۱ میلیون تومان برای تجهیز ۴۱ کتابخانه مدارس این جزیره خبر داده شد

  • منبع خبر : کیش نیوز