معاون فرهنگی و اجتماعی برگزاری رویداد کیش بهشت خانواده را عاملی در ارتقاء فضای بومی، هویت دینی و ملی برشمرد که می تواند به عنوان الگو و پایلوتی در کشور نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش کیش نیوز ، سید علیرضا فاطمیان‌پور در نشست خبری نخستین جشنواره کیش بهشت خانواده  با اشاره به اینکه شعار “کیش بهشت خانواده” در ماه های اخیر به عنوان یک اصل در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کیش مطرح شده است گفت: شعار کیش بهشت خانواده ها در بخش های مختلف تسری پیدا کرده و از آن استفاده و یکی از دلایل انتخاب این شعار در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی القای حس خوب به دیگران است.

فاطمیان پور با بیان این که کیش یکی از شهرهای ارزشمند کشور به شمار می رود و هنجارها و ناهنجاری‌های آن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به وضوح دیده می‌شود افزود: کیش به جهات مختلف در اقصی نقاط کشور، نگاه مردم و رسانه ها از ارزش والایی برخوردار بوده و خصوصیات ویژه و شرایط آب و هوایی مطلوب آن را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور و جهان تبدیل کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش را یکی از شاخصه های این منطقه عنوان کرد و گفت: قوانین بومی و محلی کیش اگرچه دستخوش مرور زمان و تغییرات شده است اما هنوز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره به شمار می رود.

وی به نقش برگزاری این رویداد در ارتقاء فضای بومی، هویت دینی و ملی اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است تا با برگزاری جشنواره کیش بهشت خانواده در این حوزه ها نیز به عنوان الگویی مناسب برای گردشگری کشور مطرح شویم.

سیدعلیرضا فاطمیان پور به نقش مهم حفظ حوزه خانواده در حل برخی از ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی اشاره و تاکید کرد: توسعه فضای بومی، هویت دینی و ملی می تواند کیش را به عنوان پایلوت و الگوی برگزاری این جشنواره در کشور تبدیل کند.فاطمیان پور با اشاره به برگزاری رویداد ” کیش بهشت خانواده” در ۳ بخش هنری عکس، فیلم ۱۰۰ ثانیه ای و پوستر اظهار داشت: یکی از اهداف ما در برگزاری این جشنواره حمایت از هنرمندان بومی کیش و اجرای رویدادهای ملی و بین‌المللی در حوزه خانواده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: همزمان با اختتامیه این رویداد جشنواره دیگری با موضوع خانواده در سایرحوزه های هنری آغاز خواهد شد که می تواند نقش مهمی در راستای استحکام بنیان خانواده در کشور و کیش ایفا کند.

بابک عامل نیز در این نشست خبری با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: فراخوان این رویداد در بخش های “خانواده و نشاط اجتماعی”، “حریم خانواده و احترام به قانون” و “خانواده و محیط زیست” از ۱۹ مهر اعلام و زمان ارسال آثار تا ۱۹ بهمن‌ تمدید شد و داوری این رویداد در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ بهمن انجام می شود.

دبیر اجرایی جشنواره کیش بهشت خانواده از اختتامیه این رویداد در ششم اسفند ماه و مصادف با اعیاد شعبانیه خبر داد و افزود: علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این جشنواره می‌توانند به تارنمای اینترنتی festival.kish.ir مراجعه کنند.

گفتنی است، در پایان این نشست مهدی جمالیان به عنوان دبیر علمی بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عادل صدر ممتاز دبیر علمی بخش طراحی پوستر و سید حسین تهوّری به عنوان دبیر بخش عکس این جشنواره معرفی و احکام رسمی خود را دریافت کردند.همچنین نغمه مستشار نظامی، داور بخش محتوایی، علی حیاتی و صابر شیخ رضایی به عنوان داوران بخش پوستر، سید محمدرضا خردمندان و مرتضی علی عباس میرزایی، به عنوان داوران بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای و حامد ملک‌پور و عرفان کوچاری نیز به عنوان داوران بخش عکس این رویداد معرفی شدند.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش