رحیم سرهنگی در دومین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش با اشاره به اثر منفی بروکراسی اداری در جذب سرمایه گذار،‌ گفت : قطع یقین تجربه ناموفق سرمایه گذاران و درگیری آنان با بروکراسی اداری،‌ تاثیر منفی بر جذب سرمایه گذار خواهد گذاشت و روند توسعه را کند خواهد کرد.

به گزارش کیش نیوز  «رحیم سرهنگی» روز سه شنبه در دومین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات منطقه آزاد کیش که با حضور «حجت‌الله عبدالملکی» دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، اظهار کرد: تجربه در کیش ثابت کرده که در برخی مواقع خصوصی سازی یک مجموعه منجر به نابودی سرمایه شده است که باید از چنین اتفاق‌هایی درس گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در مشهد، تجارب جدیدی در جذب سرمایه گذار کسب کرد، افزود: ما در این نمایشگاه منتظر حضور سرمایه گذار در غرفه سازمان منطقه آزاد کیش نشدیم و با آغاز رایزنی‌های زنجیر وار با سرمایه گذاران مطرح کشور ارتباط گرفتیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اثر منفی بروکراسی اداری در جذب سرمایه گذار،‌ بیان کرد: قطع یقین تجربه ناموفق سرمایه گذاران و درگیری آنان با بروکراسی اداری،‌ تاثیر منفی بر جذب سرمایه گذار خواهد گذاشت و روند توسعه را کند خواهد کرد.

وی هرگونه تصمیم در کاهش جذابیت گردشگری را آسیب به اقتصاد جزیره کیش عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات پروازی و موارد شبیه آن،‌ می‌تواند دغدغه‌ای برای سرمایه گذاران باشد.

«سرهنگی» با بیان اینکه شرایط منطقه آزاد کیش، سبب رغبت شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در این جزیره شده است، اضافه کرد: کیش جذابیت‌های خاص سرمایه گذاری برای شرکت‌های دانش بنیان دارد و در همین راستا سازمان منطقه آزاد کیش تمامی تلاش خود را برای رفع موانع فعالیت این شرکت‌ها به کار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنای کیش