سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست صمیمانه و گفتگو محور با اهالی هنر جزیره که در سالن رازی برگزار شد بر حمایت قاطع از هنرمندان کیش تاکید کرد.

به گزارش کیش نیوز ، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور در نشست صمیمانه و گفتگو محور با اهالی هنر که در سالن رازی برگزار شد؛ هدف از برگزاری این نشست ها را تعامل طرفین و مرور مشکلات حوزه هنر و پیدا کردن راهکار مناسب برای رفع آن با کمک فعالان حوزه هنر کیش عنوان کرد.

وی با بیان این که هنرمندان اهل فکر، تدبر، توجه و مطالعه هستند و علیرغم این که بازار هنر در حد مطلوب نمی تواند جوابگوی هزینه امرار معاش هنرمندان باشد ولی با عشق و علاقه خود آثار فاخر را در این حوزه خلق می کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر حمایت کامل این معاونت از هنرمندان تاکید کرد و از اهالی هنر خواست تا پیشنهادات، ایده ها و طرح های خود را برای گرامیداشت هر رویداد ملی و مذهبی ارایه کنند.

وی با اشاره به حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان از اجراهای فاخر هنری گفت: دعوت از گروه های هنری از سرزمین اصلی با هدف ارتقاء سطح کیفی برگزاری رویدادها در مناسبت های مختلف و آشنایی هنرمندان کیش با چهره های ممتاز این عرصه است اما اعتقاد راسخ داریم که بهره مندی از ظرفیت‌های اهالی هنر کیش، منوط به ارائه اثر فاخر و ممتاز می باشد.

فاطمیان پور بر لزوم تقویت حوزه هنر در کیش تاکید کرد و از نقش فرهنگسراها در این زمینه سخن گفت و افزود: فرایند بهره مندی مردم از خدمات تمامی هنرمندان که در فرهنگسراها صورت می پذیرد؛ باید تغییر کند و با تاسی و الگوگیری از فعالیت های فرهنگسراهای مطرح در کشور باشد.

وی ادامه داد: فرایند پرداخت مالی مطالبات هنرمندان بازنگری می شود تا امنیت خاطر آنان فراهم شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان با اشاره به حیطه گسترده وظایف این معاونت گفت: اختصاص بودجه‌ کافی، اصلاح فرآیندها و رفع کاغذ بازی های اداری از جمله اولویت های این معاونت در راستای توجه به هنر به عنوان عامل توسعه گردشگری در جزیره کیش است.

فاطمیان پور از احیای جشنواره‌های مختلف در کیش خبر داد و افزود: تمامی جشنواره هایی که در گذشته با موفقیت در کیش اجرا شدند و نظر کارشناسان خبره را به خود جلب کرده اند؛ مجددا برگزار خواهند شد.

گفتنی است واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به فعالان این عرصه، برگزاری مجسمه‌های ماسه‌ای، لزوم تعامل و هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی با سایر حوزه‌های ذی‌ربط در سازمان در ارتباط با هنرمندان، تامین بودجه لازم در حوزه هنری، بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان کیش در برگزاری رویدادهای، پرداخت به موقع دستمزد هنرمندان، استمرار کارگاه‌های آموزشی تئاتر، لزوم احیای جشنواره‌های مختلف در کیش از جمله جشنواره موسیقی و جشنواره کافه‌ای، دریافت کارت صندوق هنر و برخورداری از تسهیلات آن، اعتبار بخشی به کارت هنرمندان، تعیین کارگروه تخصصی برای ارزیابی گروه‌های هنری، واگذاری کارهای هنری به گروه‌های دارای مجوز، نقش فعالیت‌های هنری در رونق اقتصادی کیش، تکریم و رتبه بندی هنرمندان و اجرای رویدادهای هنری توسط افراد متخصص و با سابقه از جمله مباحثی بود که توسط هنرمندان در این نشست مطرح شد.

همچنین افزایش نجومی اجاره سالن‌ها ، جلوگیری از پرداخت و دریافت کمیسیون‌های نامعقول و نقش تخریبی آن، وضعیت معیشتی هنرمندان، تاسیس خانه هنرمندان، جانمایی مکانی برای نمایشگاه خوشنویسی، تاثیر هوش مصنوعی بر هنر و برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از تبعات احتمالی، نوآوری در اجرای رویدادهای هنری، فراخوان برای جذب نظرات هنرمندان، تاسیس انجمن‌های هنری، ایجاد زیرساخت‌های تئاتر ، تفکیک هنرمندان با توجه به حوزه فعالیت و دعوت جداگانه از آنان در نشست ها، بهره مندی آموزش و پرورش از هنرمندان و لزوم شکل گیری رقابت سالم در بین جنگ های شبانه و رتبه بندی آنها از دیگر مباحثی بود که هنرمندان با سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در میان گذاشتند.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش