روند حمل و نقل مسافر و کالا از جزایر چارک و آفتاب که طی دو روز گذشته به علت توفانی شدن دریا مختل شده بود، امروز با تغییر شرایط جوی و آرامش نسبی دریا از سرگرفته شد.

به گزارش کیش نیوز ،  مهندس علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش امروز سه شنبه در گفتگو با ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: رفت و آمد شناورها از کیش به بندر های آفتاب و چارک و بالعکس امروز سه شنبه آغاز شده و مسافران نورزوی که در این دو بندر انتظار می کشیدند بتدریج درحال انتقال هستند.

همچنین مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به زمینه مساعد آب و هوا، رفت و آمد شناورهای مسافری در بندرهای این استان از سر گرفته شد.

الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون تردد شناورهای مسافری بندرعباس – قشم بصورت رفت و برگشت انجام می شود و مسافران می توانند برای رفتن در این مسیر برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت های بندرهای غرب استان شامل بندرلنگه، چارک آفتاب به مقصد جزیره کیش بصورت رفت و برگشت برقرار است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: بر اساس بررسی لحظه ای نقشه های هواشناسی و پایش مسیرهای تردد دریایی امروز، خدمات رسانی به مسافران نوروزی در وضعیت عادی است و تردد دریایی از بندر شهید حقانی بندرعباس به سمت بندر هرمز و بندر شهید ذاکری قشم در حال انجام است.

طبق پیش بینی های هواشناسی، ناپایداری شرایط جوی و دریایی هرمزگان تا روز پنجشنبه هشتم فروردین ماه ۹۸ ادامه دارد و شماره تلفن گویای ۳۱۱۱ در زمینه اطلاع رسانی وضعیت لحظه ای تردد شناورها پاسخگوی مسافران و گردشگران دریایی است.

* بنادر چارک و آفتاب مهمترین مبادی دریایی حمل و نقل مسافر و کالا به جزیره کیش است و در این ایام شاهد هزاران مسافر نوروزی است که قصد سفر به جزیره مرجانی کیش را دارند.

از طرفی ناپایداری هوا و وزش باد شدید، طی چند روز اخیر موجب بروز مشکلاتی برای ورود گردشگران از مسیر دریایی شده بود، بگونه ای که بسیاری از مسافران نوروزی دربنادر چارک و آفتاب برای بهتر شدن شرایط دریا و حرکت شناورها به مقصد جزیره کیش انتظار می کشند.

براساس جدیدترین آمارهای اعلام شده، بیش از ۹۶ هزار مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۳ فروردین ۹۸ از طریق بنادر و فرودگاه، وارد جزیره کیش شده اند که این آمار در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۸درصد افزایش یافته است .

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۳ فروردین امسال، در مجموع ۴۲۰ پرواز از شهرهای مختلف به مقصد جزیره کیش انجام شده و از این طریق ۶۰ هزار و ۴۶۲ نفر از مسیرهای داخلی و خارجی وارد جزیره کیش شده اند.

همچنین، بیش از ۳۵ هزار و ۸۷۱ گردشگر توسط ۷۳ شناور به جزیره کیش سفر کرده اند که این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۶ در صد افزایش نشان می دهد .

در همین مدت، ۶ هزار و ۵۳۰ خودرو مربوط به مسافران نوروزی با استفاده از ۱۸۷ لندینگ کرافت از طریق بنادر مجاور به کیش منتقل شده است.

  • منبع خبر : ایرنا کیش