در صورت عدم پرداخت مطالبات و پایبندی سازمان تامین اجتماعی به تعهدات فی مابین ، از ابتدای آذرماه سال جاری ارائه خدمات درمانی بیمارستان کیش به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در جزیره کیش متوقف می شود.

به گزارش کیش نیوز ، معاون اجرایی بیمارستان کیش ضمن انتقاد از تاخیر درپرداخت مطالبات این بیمارستان اعلام کرد: روند ارائه خدمات درمانی بیمارستان کیش به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به علت عدم پرداخت مطالبات، از آذرماه آینده در جزیره کیش متوقف می شود.

امیرکیانی علت این اقدام را نپرداختن مطالبات این بیمارستان از سال ۹۶ تاکنون ذکرکرد و افزود: این تاخیر، مشکلات جدی را برای بیمارستان کیش ایجاد کرده است.

وی یاداوری کرد: این مطالبات متاسفانه به دلایل نامعلوم پرداخت نشده و مسئولان امر به درخواست و مکاتبات متعدد بیمارستان هیچ پاسخی نمی دهند.

وی مجموع مطالبات بیمارستان کیش از تامین اجتماعی را بیش از۱۴ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی هیچ مرکز درمانی در جزیره کیش ایجاد نکرده و بیمارستان کیش تنها مرکزی است که به هزاران بیمه شده تحت پوشش آن سازمان خدمات درمانی ارائه می کند.

کیانی اضافه کرد : بیمارستان کیش طبق قرارداد امضا شده با سازمان تامین اجتماعی، تاکنون به تمام تعهدات خود عمل کرده و این درحالیست که از سال ۹۶ تاکنون نه تنها هیچ وجهی از تامین اجتماعی دریافت نکرده بلکه با افزایش سه برابری کسورات از سال ۹۷ تحت فشار نیز قرار گرفته است.

در این زمینه رئیس هیات امنای بیمارستان کیش نیز این وضعیت را یک چالش جدی در بخش سلامت جزیره عنوان و تصریح کرد: این مسئله ناشی از سیاست های تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و با برنامه ها سیاستگذاری های سازمان تامین اجتماعی مطابقت ندارد .

سعید پور علی با اشاره به موقعیت ویژه و جایگاه ملی و بین المللی کیش، نسبت به عدم پرداخت و مطالبات بیمارستان کیش و مشکلات ناشی از آن هشدار داد و از مسئولان امر خواست تا با اولویت به این مسئله رسیدگی کنند .

وی تاخیر در پرداخت مطالبات کیش را نوعی سنگ اندازی و امری غیر سازمانی دانست و افزود: موضوع بیمارستان کیش و مشکلات ناشی از ان مسئله ای عمومی و جمعی است لذا باید با نگاه ملی و در اسرع وقت حل و فصل شود.

همچنین دکتر مریم امیری ،مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا کیش با اشاره به اینکه موضوع در حال پیگیری است تصریح کرد: مطالبات بیمارستان کیش به حق است و سازمان تامین اجتماعی این استان این مطالبات را پرداخت خواهد کرد.

وی درخصوص علت تاخیر درپرداخت مطالبات بیمارستان کیش از سال ۹۶ تاکنون گفت: این تاخیرها بطور کلی وجود دارد و اکثربیمارستانها و مراکز درمانی استان اینگونه مطالبات را باتاخیر دریافت می کنند که بخشی از این تاخیرات ناشی از شرایط اقتصادی است .

وی همچنین در ادامه  توضیح داد: آخرین پرداختی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان کیش به مبلغ ۵/ ۵ میلیارد تومان در بهمن ۹۶ صورت گرفته که با این پرداخت مطالبات بیمارستان مذکور تا شهریور ماه همان سال تسویه شده و سازمان تامین اجتماعی بطور جدی پیگیر پرداخت سایر مطالبات این بیمارستان از مهر ۹۶ تاکنون است .

امیری همچنین اضافه کرد: مطالبات بیمارستان کیش در بخش پاراکلینیک و خدمات دارویی بترتیب تا آذر ۹۶ و اردیبهشت ۹۷ پرداخت شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان هرمرگان درخصوص سایر مشکلات و اختلاف های مطرح شده بویژه جذب پزشکان ۲ k در بیمارستان کیش، میزان اخذ تعرفه و افزایش سه برابری کسورات گفت: این اختلافها از طریق گفتگو و و رایزنی قابل بررسی است و پیشنهاد ما در این زمینه، برگزاری نشست و جلسات مشترک است .

دکتر امیری درخصوص جذب پزشکان تمام وقت k2 در بیمارستان کیش و رفع موانع آن تصریح کرد: گرچه پزشکان تمام وقت جغرافیایی اجازه فعالیت در سایر مراکز درمانی را ندارند اما این موضوع صرفا در بیمارستان های دانشگاهی قابل پذیرش است و درصورت پیشنهاد قابل بررسی است.

وی در مورد بحث تعرفه ها و افزایش کسورات اضافه کرد: اخذ تعرفه ۳۰ درصدی خدمات بستری است که از طرف بیمارستان کیش پیشنهاد شده، در صورت نبود منع قانونی بررسی و اجرا می شود.

دکتر امیری در خصوص جایگاه و موقعیت خاص جزیره کیش و ضرورت نگاه ویژه به بخش سلامت این جزیره گفت: این نگاه وجود دارد و در این زمینه عملا اقدام شده که نمونه آن محاسبه پرداخت تعرفه های بیمارستان کیش در سطح تعرفه ها بیمارستانهای خصوصی است که این امر درسایر مناطق اتفاق نیافتاده است .

وی در مورد این نکته که بیش از ۷۶ هزارنفر بیمه شده اصلی، تبعی و مستمری بگیر در جزیره کیش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد و ضرورت ایجاد مراکز درمانی در این جزیره احساس می شود، افزود: در صورت مساعدت لازم از جمله واگذاری زمین یا ساختمان، امکان ایجاد کلینیک سرپایی تامین اجتماعی در جزیره کیش وجود دارد .

  • منبع خبر : کیش نیوز