اولین نمایشگاه بین المللی بسته بندی دارو با مشارکت 130شرکت داخلی و نمایندگانی از شرکت های خارجی عصر چهار شنبه در جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش کیش نیوز ، این نمایشگاه با هدف آشنایی شرکت کنندگان، با جدیدترین دستاورد ها و نو آوری های صنایع داروسازی و تعامل فعالان صنعت بسته‌ بندی و مواد اولیه دارویی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، اساتید دانشگاهی، فعالان حوزه داروسازی و فعالان اقتصادی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شده است .

در این نمایشگاه که به مدت سه روز برپا خواهد بود۱۱۰ شرکت داخلی و ۲۰ نماینده از شرکتهای خارجی در رشته های تخصصی شامل حوزه‌های وسایل و تجهیزات بسته بندی، بسته بندی اولیه و بسته بندی ثانویه، طراحی خطوط تولید و مهندسی تولید تجهیزات و مواد اولیه، طراحی بسته بندی، تبلیغات و بازاریابی، مواد اولیه، ترکیبات شیمیایی و فرمولاسیون دارویی، طراحی و ساخت سرنگ ها، تیوب ها، اقلام تزریق کننده، ویال ها، قوانین و مقررات صنایع دارویی و دستاوردهای نوین در صنعت داروسازی توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

درآیین گشایش این نمایشگاه مهدی پیرصالحی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی ، دکتر عبدالجلیل مستشاری شمیدان معروف ایرانی،محمد رضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش و متخصصان و کارشناسان صنایع دارو سازی کشور حضور داشتند.

کنفرانس صنعت مالی، مسیر عبور از تحریم‌ها، کارگاه مسئولیت‌های ناشی از فعالیت‌های دارویی، درآمدی بر معاهدات سازمان جهانی تجارت، مسئولیت اجتماعی شرکتی، پیش بینی هوشمندانه فردا، کارگاه هوش تجاری و کاربرد آن در بازاریابی دارویی و کارگاه Pharmaceutical New Product Development and Pipeline Management از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

اهدای جایزه صنعتی داروسازی به همراه نشست‌های مختلف، مشاوره سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران و حضور شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان حلقه ارتباط بین صنعت داروسازی و پتروشیمی، از دیگر محور‌های نمایشگاه فارماپک است.

ثبت نام ۲۸ هیأت تجاری از کشور‌های جامعه هدف صادراتی ایران در زمینه مواد اولیه و اقلام بسته بندی، ثبت نام بیش از ۸ هزار نفر به عنوان ویزیتور و مشارکت کننده در حوزه های مختلف، حضور سازمان منطقه آزاد کیش جهت معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و امکانات جزیره کیش، بخش دیگری از رویداد‌های این نمایشگاه است.

همچنین پرده برداری از نمونه های درپوش های لاستیکی محصول مشترک شرکت پارس آمپول و سامسونگ کره جنوبی و تقدیر از فعالان و پیشکسوتان حوزه صنعت دارویی کشور از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه بود.

برگزارکنندگان این نمایشگاه تخصصی در نظر دارند تا فضایی جهت آشنایی شرکت کنندگان با جدیدترین دستاورد ها و نوآوری های صنایع داروسازی فراهم کرده و امکان ارتباط سریع و آسان فعالان صنعت بسته‌بندی و مواد اولیه دارویی را با یکدیگر و بازار هدفشان فراهم کنند.

همچنین یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه مطرح کردن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه خاورمیانه برای شرکت های بزرگ دارویی دنیاست تا برای حضور و سرمایه‌گذاری در این منطقه تشویق شوند و از آنجا که ایران تولید کننده ۹۷ درصد از فارماکوپه دارویی و صاحب صنعتی قوی در این زمینه است می‌تواند به عنوان مرکز اصلی فعالیت این شرکت ها در خاورمیانه مطرح شده و مدنظر قرار گیرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحریم های ظالمانه دشمن بخش دارو و مواد اولیه داروسازی را تحت تاثیر قرارداده است.

وی گفت: گرچه دشمنان می‌گویند دارو جزو موارد تحریمی نیست، اما تحریم‌های بانکی باعث تحریم دارو یی نیز شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: متأسفانه در تحریم‌های اخیر، در برخی مواد اولیه دارویی دچار کمبود شدیم، و دلیل آن هم شاید عدم برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو و یا کم کاری و عدم هماهنگی بین نهادهای دولتی و تولید کنندگان بود.

مهدی پیرصالحی با اشاره به پیشرفت های علمی و صنایع دارویی کشور در ۴۰ سال اخیر گفت: در صنعت داروسازی پیشرفت‌های خوبی در حوزه مواد اولیه و تولید نهایی داشتیم بگونه ای که هم اکنون در هر دو حوزه حدود ۷۰ درصد نیاز این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود.

پیرصالحی شفافیت را مهمترین اولویت سازمان غذا و دارو عنوان و بر ضرورت دسترسی به آمار و اطلاعات تولید، مواد اولیه و همه مواردی که می تواند به صنعت داروسازی ما کمک کند،تاکید کرد و افزود: در این راستا آمارنامه سال ۹۶ و هشت ماهه ۹۷ منتشر شد.

وی، سیاست کلی سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید داخل دانست و افزود: حمایت از تولید داخل تنها راه تأمین دارو در کشور است .

  • منبع خبر : کیش نیوز