سعید یکه دهقان سرپرست مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری و گفتگو با اصحاب رسانه جزیره که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، از شعار محتوایی "ما متحدیم" خبر داد و برنامه های متنوع این رویداد فرهنگی را تشریح کرد.

به گزارش کیش نیوز ، یکه دهقان با بیان این که محتوا و عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس در راستای شعار “ما متحدیم” برگزار می شود، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس که این رویداد فرهنگی از روز جمعه ۳۱ شهریور آغاز می شود، امسال با تغییر رویکرد، بعد از برگزاری نماز جمعه؛ تئاتر خیابانی با حضور حداکثری مردم برگزار می شود تا شمار زیادی از مخاطبان از این برنامه ها بهره مند شوند.

وی، تصریح کرد: همچنین صبح شنبه یکم مهر با حضور جمعی از ایثارگران، خانواده های شهدا و مسوولان جزیره کیش با عطر افشانی مزار شهدا به استقبال این رویداد فرهنگی خواهیم رفت.

به گفته یکه دهقان در همین روز با حضور مسوولان محلی در مدرسه پسرانه همزمان با نواختن زنگ مهر مقاومت سال تحصیلی جدید آغاز می شود و مراسمی نیز در مسجد خاتم الانبیاء(ص) برگزار خواهد شد.

وی، با بیان این که یکشنبه دوم مهر، مراسم عمومی و مردمی با حضور کیشوندان در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مراسم ضمن این که دارای تولید محتوای دفاع مقدس می باشد؛ محتواهایی هم به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) پیش بینی شده که این برنامه ها در سطح ملی برگزار می شود.

یکه دهقان یکی از نقاط تمرکز برنامه های فرهنگی در هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید را مدارس کیش عنوان کرد و افزود: شورایی تحت عنوان “پرورشی کیش” در سطح مدارس تشکیل شده و ماموریت اصلی این شورا تدوین برنامه منسجم با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در سطح مدارس با رویکرد برنامه های فرهنگی ویژه کودک، نوجوان و جوان برگزار می شود.

سرپرست مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه های در نظر گرفته شده برای روز های دوشنبه سوم مهر تا چهارشنبه پنجم مهر خبر داد و بیان داشت: یک بسته جذاب فشرده و متمرکز در مدارس جزیره با زمان “یک ساعت و نیم” که یک زنگ دانش آموزان را شامل می شود پیش بینی شده است.

سعید یکه دهقان در تکمیل سخنان خود، خاطر نشان کرد: در این زمان یاد شده مفاهیم کلی از دفاع مقدس در قالب یک برنامه جذاب و شاداب برای دانش آموزان برگزار می شود و محتوای بسته مقطع دبستان با محتوای مقطع دبیرستان متفاوت است که بخش محتوایی جزء نقاط اصلی تمرکز ما در این رویداد است.

یکه دهقان با بیان این که در طول هفته دفاع مقدس در قالب دو یا سه گروه نمایش خیابانی با حضور چند بازیگر در فضاهای عمومی کیش به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: تلاش می شود در حداکثر فضاهای متراکم جمعیتی موجود در کیش مفاهیم کلی دفاع مقدس را مطرح کنیم.

سعید یکه دهقان اکران و نقد و بررسی فیلم های دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی برشمرد که روز چهارشنبه پنجم مهر پیش بینی شده و مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان صبح همین روز در سالن مرکز همایش ها برگزار خواهد شد.

یکه دهقان خاطر نشان کرد: پنجشنبه ششم مهر؛ محفل شعر و ادب هم متناسب با هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده و تلاش شده در قالب های متعدد فرهنگی و هنری برنامه سازی شود که در این برنامه ها خانواده های ایثارگران، خانواده های شهدا و کیشوندان به روایت گری دفاع مقدس می پردازند.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش