مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش از آمادگی مبادی ورودی دریایی و فرودگاهی کیش برای استقبال از گردشگران نوروزی خبرداد.

به گزارش کیش نیوز ، با وجود افزایش هزینه سفرهای هوایی در طی سال های اخیر به ویژه از زمان آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما و افزایش بی رویه قیمت به خصوص در ایام پرتردد سال یکی از مهمترین مسیرهای سفر که گردشگران می توانند با وسیله های شخصی خود انجام دهند مسیر دریایی است.

مسیرهای ورودی به جزیره کیش از طریق دریایی از سه بندر چارک، آفتاب و لنگه امکان پذیر است که در این میان بیشترین استقبال از سوی مسافران بنادر چارک و سپس آفتاب است.

بازدید چند هفته گذشته مسئولان از این بنادر ورفع مشکلات آن ها همچنین بازدید از بندر جزیره کیش و میزان آمادگی از استقبال فعالان این بخش در خدمات رسانی به گردشگران نوروزی از مسائل مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این بازدید ها، روز گذشته مهندس عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش به همراه اعضای شورای شهر جهت بررسی شرایط و امکانات موجود و رفع مشکلات از بندر کیش بازدید کردند.

مهندس عرب در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این بازدید در راستای بررسی مسائل و مشکلات پیش رو و شرایط ورود و خروج خودرو و مسافر و رفع  مشکلات احتمالی صورت گرفته است اظهار داشت : در راستای تکریم گردشگران و فراهم ساختن امکانات و شرایط مناسب برای ورود و خروج آنان از بندر کیش و بنادر آفتاب و چارک که مهمترین مسیرهای تردد دریایی به جزیره هستند تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش  در ادامه افزود: برای ایجاد شرایط مناسب در بنادر چارک و آفتاب با مسئولان این بنادر رایزنی و گفتگوی های لازم صورت گرفته است تا ماندگاری در بنادر برای ورود به کیش را به حداقل رسانده وسفری کاملا ایمن و با نهایت سرعت را برای نوروز و حجم بالای مسافران در این ایام داشته باشیم.

مهندس عرب در ادامه افزود : به همین منظور در چارک با شهردار این شهر برای ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگران مذاکراتی شده و تمهیداتی صورت گرفته و پارک ساحلی این شهر برای این منظور تدارک دیده شده و تجهیز شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد لندینگ کرافت ها برای ایام نوروز تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ لندینگ کرافت اقدام به انتقال خودروها می کنند که این میزان برای نوروز به ۳۰ فروند افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به شبیه سازی وضعیت تردد شناورهای مسافری و خودرویی در ایام نوروز در راستای تسهیل خدمات رسانی به گردشگران اضافه کرد: در ایام نوروز علاوه بر شناورهای حامل خودرو ۱۰ فروند شناور مسافری نیز به گردشگران خدمات رسانی خواهد کرد و در صورت یاری شرایط جوی در ایام نوروز در این حوزه با کمترین مشکل مواجه نخواهیم بود.

وی با اشاره به مجزا سازی مسیرهای ورود و خروج مسافر و خودرو در بندر برای جلوگیری از بروز ترافیک و گره خوردگی در محل افزود: تلاش شده تا صفوف انتظار خودروها در مبادی ورودی به کیش در کنار نوار ساحلی و به نحوی باشد که کمترین مشکل برای تردد وسایط نقلیه شهری در داخل شهر ایجاد نشود.

مهندس عرب همچنین با اشاره به  نصب دستگاه های فروش بلیط در بنادر و افزایش کانترهای فروش بلیط افزود: سعی شده است تا فروش بلیط به صورت یک طرفه انجام شود تا گردشگران زمان بازگشت با مشکل مواجه نشوند و به همین منظور هم دستگاه های  الکترونیکی فروش بلیط در بنادر نصب شده تا گردشگران به سادگی امکان تهیه بلیط را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم عوارض و هزینه های تردد به گونه ای متناسب باشد اضافه کرد: برای افزایش تعداد شناورها و تهسیل تردد مذاکراتی با کشتیرانی بندر آفتاب صورت گرفته است.

همچنین مهندس عبدالنبی شرفی رئیس شورای شهر جزیره کیش نیز در این بازدید با اشاره به پیش بینی تعداد کثیر گردشگرانی که از مبادی ورودی بندر در ایام نوروز وارد جزیره کیش می شوند اظهار کرد: با توجه به تجربه ۲۲ بهمن ماه سال جاری و افزایش میزان گردشگران و مشکلاتی که در بنادر ورودی چارک و آفتاب با آن روبرو بودند به همراه مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش و نماینده دفتر امام جمعه برای بازدید از تمهیدات صورت گرفته در بندر کیش در این مکان حضور یافته ایم که به همت و تلاش مدیریت و دست اندرکاران بندر کیش اقدامات مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

مهندس شرفی با تاکید بر بروز شرایط جوی نامناسب در این ایام و آمادگی مسئولان برای کنترل این شرایط اضافه کرد: امیدواریم با تمهیداتی که مسئولان در این بخش در نظر گرفته اند شاهد افزایش شناورها و جلوگیری از تجمع مسافران و خودروها در بنادر و مبادی ورودی نباشیم به خصوص در شرایط جوی نامناسب تا رضایتمندی گردشگران از ارائه خدمات به حداکثر برسد.

جزیره کیش هرساله در ایام نوروز شاهد حضور گردشگران بی شماری از سراسر کشور است که بسیاری از این گردشگران مسیرهای دریایی را برای ورود به جزیره کیش انتخاب می کنند و با خودروهای شخصی یا شناورهای مسافری به کیش وارد این جزیره زیبا و مرجانی می شوند.

  • منبع خبر : کیش نیوز