هشتاد و سومین جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکترحسن زاده امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن، معاونان سازمان و مدیران و مسئولان این جزیره برگزار شد .

به گزارش کیش نیوز و به نقل از ایرنا ، دکتر انصاری لاری طی سخنانی در هشتاد و سومین نشست شورای اداری منطقه آزاد کیش که در آستانه خجسته میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص ) و هفته وحدت برگزار شد، با اشاره به اینکه تکریم و تعظیم پیامبر اسلام ، خاتم الانبیاء (ص ) تجلیل و تکریم همه انبیاء و پیام آوران الهی است افزود: در شخصیت پیامبر اکرم، شخصیت همه پیامبران الهی متبلور است لذا احترام به آن حضرت، احترام به همه برگزیدگان و پاکان و پیامبران الهی است.

وی اضافه کرد: تجلیل و تحسین شخصیت بی همتای پیامبر اسلام (ص ) و تحلیل رسالت بزرگ و تاریخی آن حضرت برای درک گوهره و ریشه‌های این رسالت عظیم نیاز امروز ماست و باید تلاش کنیم تا اسرار جاودانگی اسلام و خاتم پیامبران الهی را بشناسیم.

دکتر انصاری لاری در بخشی دیگر از سخنان خود از گزارش ارائه شده و اقدامات معاونت های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد درخصوص کنترل و نظارت بربازار، وضعیت گردشگری عضویت کیش در سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل متحد و برگزاری موفق روز نکوداشت کیش تقدیر و همه دست اندرکاران این رویداد تشکر کرد.

وی با تجلیل از تلاش و همکاری مردم، فعالان اقتصادی صنوف مختلف و همه دست اندرکاران روز کیش افزود: روز کیش، روزی برای هویت بخشی بیشتر، تبیین ویژگیها و معرفی قابلیتهای ممتاز این جزیره به عنوان دردانه خلیج فارس و بخشی از ایران زمین است.

دکتر انصاری لاری ابراز امیدواری کرد: روز کیش منشاء برکات، فرصتی برای کار بیشتر و تلاش فزونتر در جهت توسعه همه جانبه جزیره کیش باشد.

وی همچنین از برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد برای تقدیر از همه دست اندرکاران و مسئولانی که منشأ خدمات بزرگ در جزیره کیش بوده اند خبرداد و افزود : این اقدام پس از بررسی بیشتر و تبیین و تعیین شاخص ها و ارزشیابی ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوانوردی و نمایش های هوایی کیش افزود: این رویداد می تواند فرصتی برای معرفی بیشتر جزیره گردشگری کیش درسطح ملی و بین المللی باشد.

همچنین در ادامه این نشست امام جمعه کیش و امام اهل سنت این جزیره در سخنانی جداگانه ضمن تبریک هفته وحدت در خصوص اهمیت این هفته در دنیای اسلام مطالبی بیان کردند.

در ابتدای این جلسه محمد رضا سعیدی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش،

گزارشی از اقدامات و فعالیت کارگروه تنظیم بازار ارائه کرد.

وی برگزاری منظم جلسات این کارگروه ، نظارت مستمر بر بازار، کنترل قیمتها، و صدور ۲۲ مورد اخطا ر به متخلفان را بخشی از عملکرد این کارگروه در۷ ماه گذشته ذکر کرد.

همچنین در این نشست علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، گزارشی از اقدامات و چگونگی عضویت جزیره کیش در سازمان گردشگری ملل متحد (unwt0 ) ارائه کرد و افزود: این اقدام با هدف استفاده از ظرفیتهای بین المللی پس از ۵ ماه به نتیجه رسید و در خواست های ارائه شده در نشستی در بحرین مطرح و با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

  • منبع خبر : کیش نیوز