رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کیش از جدیدترین شیوه های فیشینگ با ترفند تبلیغات جعلی از جمله شارژ و اینترنت رایگان در فضای مجازی خبر داد و از مردم خواست فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

به گزارش کیش نیوز ، سرهنگ محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به ترفند تبلیغات جعلی از جمله شارژ و اینترنت رایگان در فضای مجازی افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی و قابلیت مخفی بودن کاربران، این محیط به یکی از مناسب ترین مکان ها برای کلاهبرداران تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری از هر پیشنهادی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند و مدتی است در شبکه های اجتماعی، تبلیغات گسترده ای در خصوص اینترنت رایگان، اینترنت عیدی و شارژ رایگان به چشم می خورد.

به گفته این مقام انتظامی، بیشتر این تبلیغات به منظور کلاهبرداری و فیشینگ (هدایت به سمت سایت های جعلی) انجام می شود.

رئیس پلیس فتای کیش هشدار داد: کیشوندان باید در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دقت کافی داشته باشند چون بیشتر تبلیغات یاد شده، جهت کلاهبرداری از افراد می باشد.

سرهنگ رضایی یادآور شد: مردم در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و مشاوره می توانند با ورود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.

  • منبع خبر : کیش نیوز