مایکل اوکی بافا با ابراز خرسندی از سفر به جزیره زیبای کیش این جزیره را یکی از زیباترین جزایرجهان برشمرد

به گزارش کیش نیوز ، مایکل اوکی بافی  در پایان سفر دو روزه خود به جزیره کیش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش نتایج این سفر را بسیار مثبت و اثر گذار توصیف کرد و افزود: منطقه آزاد کیش به لحاظ موقعیت جزیره‌ای، جغرافیایی، زیرساختها و مزیت‌های بی بدیل اقتصادی و طبیعی در مقایسه با سایر مناطق آزاد جهان از وضعیت ممتازی برخوردار است.

مایکل اوکی بافا  همچنین جزیره کیش را یکی از زیباترین جزایرجهان برشمردوباابراز خرسندی از سفر به این جزیره زیبای مرجانی گفت : تبادل اطلاعات ، آموزش روش های کارآمد رشد و توسعه موفق کیش و بهره مندی ازتجارب ارزشمند مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای الگوبرداری در مناطق آزاد غنا یکی ازمهم ترین اهداف سفر من به کیش بود.

وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش در زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی رشد و توسعه قابل ملاحظه ای داشته است گفت: وجود طرح های بزرگ و سرمایه گذاری های کلان فعالان اقتصادی در کیش نشانگر فعالیت گسترده بخش خصوصی درکیش است که این نکته مثبتی دربرنامه ریزی برای عملکرد موفق مناطق آزاداست.

وی مبادلات تجاری ، ترانزیت کالا بااستفاده ازامکانات خوب بندری کیش ، گردشگری در بخش های مختلف تفریحی، فرهنگی و تاریخی ، سلامت و اکوتوریسم را از جمله محورهای همکاری غناو کیش برشمرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزادغنا همچنین  با اشاره به کشت گسترده دانه های کاکائو در غنا،وجودنیروی کارارزان و فعالیت شرکت های بزرگ تولیدکننده شکلات جهان دراین کشورگفت: جزیره کیش می تواند در زمینه تاسیس کارخانه تولید شکلات دراین کشورو تکمیل بخشی از این تولیدات در جزیره کیش با استفاده ازصنایع بسته بندی مجهز ایران وصادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی باغناهمکاری داشته باشد.

مایکل اوکی بافا باتاکید براینکه مناطق آزاد غنا از بهترین مناطق آزاد در بین کشورهای آفریقایی هستند که همواره برای رشدو توسعه روزافزون تلاش می کنند ، سفر به کیش را گام مهمی در جهت ارتقاء سطح کیفی برنامه های توسعه ای غنا برشمرد و  از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دعوت کرد تا برای تقویت زمینه های همکاری مشترک به غنا سفر کنند.

لازم به ذکر است دبیر شورایعالی مناطق آزاد غنا درسفر دو روزه خود به جزیره کیش از برخی طرح های عمرانی بخش خصوصی ازجمله چند برج مسکونی ، امکانات گردشگری، تفریحی و دریایی ، فرودگاه بین المللی،سایت بازیافت و تاسیسات بندری کیش ،بازدید کرد.

  • منبع خبر : کیش نیوز