دکتر غلامحسین مظفری با هدف بررسی توان تولید انرژی درکیش از نیروگاه شماره دو جزیره دیدن کرد.

به گزارش کیش نیوز، دکتر غلامحسین مظفری به همراه جمعی از معاونان و  مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از نیروگاه شماره دو آب وبرق کیش دیدن کرد.

این نیروگاه با ظرفیت نهایی تولید ۱۰۰ مگاوات برق و ۲۴ هزار مترمکعب آب در جنوب جزیره کیش قراردارد و در فاز اول با ظرفیت تولید ۵۲ مگاوات برق توسط ۲ واحد توربین گازی و ۲ واحد دیزلی و تولید ۵ هزار مترمکعب آب به وسیله دو دستگاه آب شیرین کن فعالیت می کند.

دراین بازدید که با هدف بررسی نحوه عملکرد، ظرفیت تولید آب وبرق و راهکارهای بهره گیری از حداکثر توان تولید این نیروگاه انجام شد با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پروژه کابل ۱۳۲ کیلو ولت جزیره کیش گفت وگو و تبادل نظر شد.

پروژه کابل ۱۳۲ کیلو ولت کیش دارای دو بخش داخل جزیره وکابل زیردریایی است که دربخش داخل جزیره بیش از ۶۰ درصد پروژه انجام شده است و در مرحله تامین تجهیزات مورد نیاز برای پست های فشار قوی قراردارد و در بخش کابل زیر دریایی نیز با توجه به لزوم تامین هزینه های بالا، این پروژه در دست بررسی و اقدام است.

در بخش داخل جزیره با اجرای این پروژه شبکه داخلی جزیره کیش واتصال بین دو نیروگاه برقرار می شود و از توان هردو نیروگاه برای تامین نیازبرق جزیره استفاده خواهد شد.

همچنین با اجرای پروژه کابل ۱۳۲ کیلو ولتی زیردریایی تبادل انرژی برق بین جزیره کیش و سرزمین اصلی ممکن می شود و جزیره کیش وارد بازار برق کشور می شود .اجرای این پروژه ضمن اتصال شبکه برق کیش به شبکه سراسری ، امکان تامین نیاز کیش درصورت کمبود و انتقال مازاد تولید برق کیش به سرزمین اصلی را فراهم می کند.

گفتنی است نیروگاه آب و برق ماهتاب که در جنوب جزیره کیش قرار دارد درحال حاضر نیاز آب وبرق پروژه های جنوب وغرب جزیره کیش را تامین می کند.

  • منبع خبر : کیش نیوز