مدیرعامل بانک مسکن ازاعلام آمادگی این بانک و زیرمجموعه های آن برای تامین منابع مالی و فعال کردن پروژه های عمرانی غیرفعال در جزیره کیش خبر داد .

به گزارش کیش نیوز ، ابوالقاسم رحیمی‌ انارکی مدیرعامل بانک مسکن در حین بهره برداری از پروژه ۲۷۱ واحدی مینا رزیدنس در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به غیر فعال بودن مجموعه ای از طرحهای عمرانی در جزیره کیش گفت : در صورت همکاری متقابل سازمان منطقه آزاد کیش و رسیدن به توافق، این بانک برای تکمیل و فعال کردن پروژه های مذکور آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از جزیره کیش و شرایط اقتصادی کشور؛ گفت: بانک مسکن می تواند به بهبود این شرایط کمک کند و از طریق راهکارهای مختلف و بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های نیمه تمام اقدام نماید که این امر منوط به توافقات وهمکاریهای متقابل است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این گفتگو و در پاسخ به این پرسش که مهمترین سیاستگذاریها و برنامه های بانک مسکن چیست؟توضیح داد: بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی سیاستها و برنامه های خود را در چارچوب اهداف دولت تنظیم می کند و در این راستا تکمیل واحدهای مسکن مهر، بازآفرینی بافتهای فرسوده و ناکارآمد، اصلاح سکونتگاههای غیر رسمی و ایجاد شهرهای جدید در اولویت کاری دولت،وزارت مسکن و بانک مسکن قرار دارد و در این خصوص توافقنامه های با سازمان شهرهای جدید امضا شده است.

رحیمی انارکی اضافه کرد: براساس این توافقات و جلسه ای که با رئیس جمهوری داشتیم درمجموع کار ساخت ۴۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور در دستورکار گرفته و بانک مسکن به عنوان بازوری تامین مالی این طرحها آماده اقدام است.

وی توضیح داد: با اجرای این تصمیمات و برنامه های بانک مسکن در مجموع کار تامین مالی برای حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تا پایان سال ۹۷ انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این گفتگو، در پاسخ به این سؤال که برای افزایش دو برابری وام خرید مسکن چه تصمیمی گرفته شده، گفت: در شرایط فعلی، توان مالی طبقات متوسط و پایین به عنوان گروه هدف کاهش یافته و تصمیم گیری در این خصوص نیازمند زمان، تامین منابع مالی و ظرفیت سنجی بازپرداختها هستیم، مگر اینکه دولت برای افزایش حقوق و دستمزدها و بالابردن توان مالی این قشرها تدابیری اتخاذ کند.

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : کیش نیوز