مهندس عبدالنبی شرفی در دیدار با جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی کیش بر نقش فضاهاي تبلیغاتی شهری در تحقق فرهنگ سازی و توسعه پايدار در جزیره تاکید نمود و گفت : با توجه به جایگاه آموزش و فرهنگسازی در پیشگیری از جرایم و کاهش آمار تخلفات، آماده ایم تا با استفاده از تمامی امکانات موجود از جمله فضای تبلیغات شهری برای افزایش سطح آگاهی جامعه و آموزش های عمومی با نیروی انتظامی همکاری کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، عبدالنبی شرفی سرپرست  این شرکت در دیدار با جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی کیش، ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی، امنیت کم نظیر جزیره کیش را مرهون تلاش شبانه روزی این نیروهای خدوم عنوان کرد و افزود: شرکت عمران، آب و خدمات همکاری با نیروی انتظامی برای توسعه همه جانبه و حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی منطقه را رسالت خویش می داند و با تمام توان آماده همکاری است.
وی بهینه سازی و ایمن سازی فضای شهری و  تامین روشنایی بخش های مختلف جزیره با هدف افزایش امنیت افراد را از جمله محورهای مهم فعالیت های عمرانی شرکت برشمرد و اظهار داشت: ایجاد مسیر ویژه موتورهای شارژی برای گردشگران در بخش های نوار گردشگری و بهره برداران ساکن جزیره کیش از جمله طرح هایی است که در مرحله بررسی و نیاز سنجی است.
وی افزود: پس از نهایی شدن طرح و ارائه به شورای ترافیک با تصویب این شورا اجرایی می شود تا ضریب ایمنی افراد ارتقاء یابد و فرهنگ ترافیکی کیش نیز حفظ شود.
شرفی با اشاره به اینکه توسعه شهری، ارائه خدمات مطلوب در حوزه امور شهری و شهرسازی و افزایش رضایتمندی ساکنان کیش مهم ترین اهداف  شرکت عمران،آب و خدمات است اظهار داشت: با توجه به جایگاه آموزش و فرهنگسازی در پیشگیری از جرایم و کاهش آمار تخلفات، آماده ایم تا با استفاده از تمامی امکانات موجود از جمله فضای تبلیغات شهری برای افزایش سطح آگاهی جامعه و آموزش های عمومی با نیروی انتظامی همکاری کنیم.
سید مسعود میر حسینی رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی ویژه کیش نیز در این نشست تعامل دوسویه بین شرکت عمران، آب و خدمات و نیروی انتظامی را عامل مهمی درامنیت پایدار کیش عنوان کرد و گفت: تا کنون طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح جزیره در چند نوبت اجراء شده که درکنار ایمن سازی فضای شهری و تأمین روشنایی در برخی نقاط تاریک سطح جزیره، سبب کاهش چشمگیرآمار جرایم در کیش شده است.
سرهنگ بهرام ایمانی نسب رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی ویژه کیش نیز با اشاره به اینکه  بهینه سازی تجهیزات در جهت هوشمند سازی پلیس کیش و نظارت بر ترافیک جزیره کیش ضروری است، خواستار همکاری شرکت عمران، آب و خدمات در خصوص اصلاح هندسی برخی میادین، افزایش ارتفاع جدول، ایجاد شانه راه در برخی بخش های جاده های ساحلی، با هدف کاهش تصادفات و تسهیل شرایط تردد ایمن برای خودروها شد.
وی همچنین با بیان اینکه ایجاد مسیر ویژه تردد موتورهای شارژی  راهکار مناسبی برای حفظ فرهنگ ترافیکی کیش است، به اجرای طرح پلاک گذاری این موتورها توسط راهنمایی و رانندگی کیش اشاره کرد و ساماندهی اصولی تردد موتورهای شارژی در کیش را بسیار ضروری دانست.
سرگرد زنگانه معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی کیش نیز بر اهمیت مقوله فرهنگ سازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: با استفاده از امکانات شرکت عمران در جهت تبلیغات شهری هدفمند برای آموزش عمومی و افزایش سطح آگاهی افراد جامعه می توان سطح ایمنی و امنیت جامعه را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
وی با تأکید اینکه نصب برخی تابلو های هشدار دهنده در سواحل، جان شماری از ساکنان و گردشگران را از خطر غرق شدن نجات داده است خواستار افزایش شمار تابلوهای هشدار دهنده در سواحل و یا تبلیغات محیطی با موضوع پیام های آموزشی در فضاهای تفریحی و عمومی کیش شد.
لازم به ذکر است، در این نشست حسن سلمانی نصر آبادی مشاور امور فرهنگی و غفار آقا زاده معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات حضور داشتند و در خصوص تقویت تعاملات فرهنگی و همچنین برنامه های عمرانی شرکت به ویژه در خصوص اصلاح میادین و بهسازی فضای شهری با هدف ارائه خدمات مطلوب و افزایش رضایتمندی ساکنان و گردشگران کیش مطالبی را عنوان کردند.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش