مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش از مشمولیت مالیاتی درآمد های ناشی از اجاره خانه های شبانه در کیش خبر داد و گفت: درآمد حاصل از اجاره منازل بصورت شبانه در این جزیره پس از کسر ۲۵ درصد برای هزینه و استهلاک مشمول مالیات می‌شود.

به گزارش کیش نیوز ، امام جمعه کیش در دیدار با حمیدرضا منتظری مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش با تشکر از اقدامات  مثبت امور مالیاتی جزیره افزود: حقوق مودیان قانونمند به شکل مطلوب لحاظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در ادامه افزود: با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر مراجع مرتبط از اهرم مالیات که کارکرد ایجاد عدالت اجتماعی و مدیریت اقتصادی و اجتماعی نیز دارد بحث اجاره بهای سنگین در کیش سامان داده شود.

مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش نیز  در این دیدار با اشاره به عملکرد سال گذشته افزود: در سال گذشته حدود پانزده هزار میلیارد ریال درآمد‌های مالیاتی در جزیره کیش وصول شد و بیشتر مربوط به فعالیت مودیان در خارج از منطقه آزاد کیش بود.

حمیدرضا منتظری همچنین افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شرکت عمران آب و خدمات کیش واریز شده است.

مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش معافیت موضوع ماده ۱۳ قانون مناطق را حق قانونی فعالان اقتصادی دانست و تصریح کرد: اعطای حقوق مکتسبه مودیان مالیاتی در راستای منشور حقوق مودیان از برنامه‌های اساسی امور مالیاتی کیش است.

حمیدرضا منتظری  همچنین با اعلام این خبر که درآمد ناشی از اجاره خانه شبانه  در کیش مشمول مالیات می شود گفت : با توجه به اینکه این قبیل منازل برای مسافران بصورت موقت به اجاره واگذار می‌شود و عمدتا فاقد مجوز اجاره داری بوده و از تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیز خودداری کرده اند فاقد هرگونه معافیت مالیاتی می‌باشند.

وی افزود: چنانچه موجر مالک نباشد علاوه بر تعیین مالیات بر اجاره برای مالک، درآمد مشمول مالیات موجر عبارت از مابه التفاوت اجاره دریافتی و پرداختی بابت ملک مورد اجاره خواهد بود.

مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در حال شناسایی و واحد یابی منازل یاد شده هستیم افزود: تسلیم نکردن اظهارنامه توسط مالکان و موجران در سه سال متوالی مشمول جرم مالیاتی است و جرم مذکور از مصادیق مجازات‌های درجه شش قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

سال گذشته با همکاری نهادها و دستگاه های ذیصلاح در این جزیره بیش از یک هزار و ۴۰۰ خانه مسافر (خانه شبانه) شناسایی شده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی امور مالیاتی منطقه آزاد کیش