شایعه مضحک و غیر قابل باور واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها که یک سال و اندی قبل مطرح و همان زمان هم تکذیب شد اما در روزهای اخیر نیز به یکباره در فضای مجازی قوت گرفته و بازهم عنوان شده تا چند روز آینده جزیره کیش به چینی ها واگذار می شود ...

مطالبی از این دست در فضای مشوش و غیر قابل کنترل فضای مجازی همانند واگذاری جزیره قشم به خارجی ها ، چاه بهار به هندی ها و یا جزیره کیش به چینی ها ، از جمله مطالبی هستند که هر از چندگاهی در شبکه های مختلف اجتماعی دست به دست می شود و سلامت روانی جامعه را نشانه گرفته و به قصد تشویش اذهان عمومی منتشر می شوند  که امید میرود هموطنان عزیزمان از محتوای اینگونه شایعات  فاقد اعتبار و غیر واقعی اطمینان حاصل نموده و از بازنشر آنها پرهیز نمایند.

هر چند که در انتشار اینگونه شایعات مضحک  تلاش می شود در قالب متنی خبری در فضای مجازی نشر یابد، البته فاقد منبع موثق و عناصری از جمله زمان و مکان دقیق و چگونگی این واگذاری است و همین امر، آن را از گروه متون خبری قابل استناد مجزا می سازد.

واضح است که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و طبق نص صریح اصل ۴۵ قانون اساسی، اراضی سرزمینی ایران قابل واگذاری نیست ، ضمن اینکه اتخاذ تصمیماتی در این حد و اندازه، در حدود اختیارات دولت هم نیست، بلکه باید با تصویب مجلس و نظارت شورای نگهبان بر مصوبات اعلام و سپس اجرایی شود.

پیش از این نیز دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به دفعات متعدد و در گفتگو با اصحاب رسانه بر بی پایه بودن این ادعا تاکید کرده و به هموطنان اطمینان داده است که شایعه واگذاری کیش به چین یا هر کشور دیگر، بی اساس بوده و کذب محض است و تاکید نموده که با بررسی پلیس فتا انجام داده است مشخص شده که منشاء اصلی انتشار خبر در خارج از کشور است.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش در ادامه  صحبت های خود می گوید : برای اطمینان بیشتر به مردم و سرمایه گذاران اعلام می کنم که جزیره کیش قرار نیست به هیچ کشوری واگذار شود و این منطقه آزاد با برنامه ریزیهای انجام شده بلند مدت و به کارگیری توانمندیهای داخلی و جذب سرمایه های بین المللی بوِیژه در حوزه گردشگری در حال رشد و توسعه است.

وی همچنین با اشاره به این که واگذاری منطقه آزاد کیش به کشورهای دیگر موضوعی است که تصمیم گیری در خصوص آن نیازمند مراحل قانونی و مصوبات قوه مقننه و سازکارهای قانونی است افزود: کسانی که هرازگاه این شایعات را منتشرمی کنند بدانند که قوانین جمهوی اسلامی ایران در این خصوص واضح و روشن است.

  • منبع خبر : نیوز کیش