گردشگری حلال مقوله‌ای است که در جزیره کیش نباید از آن غافل شد و با برنامه‌ریزی مدون و دقیق‌ می‌توان علاوه بر جذب گردشگر، فرصت‌های مناسب و بی‌شماری را نیز برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد کرد.

محمدشریف ملک‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کیش، جذب گردشگران خارجی به‌ویژه گردشگر حلال به کیش را نیازمند سازماندهی مناسب و مستلزم هزینه‌‌هایی برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه دانست.

وی افزود: برای رقابت در حوزه گردشگری حلال با کشورهای مختلف به‌خصوص منطقه‌ای باید فعالیت‌های زیادی توأم با برنامه‌ریزی هوشمندانه انجام داد.

رئیس منطقه‌ای خاورمیانه و آسیای مرکزی اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاه‌های جهان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان و طبیعی جزیره کیش، عنوان داشت: خوشبختانه طی سالیان متمادی با تلاش‌های بی‌وقفه منطقه آزاد کیش و فعالان خوب اقتصادی جزیره، فضای تفریحی و گردشگری و خدماتی کیش با رعایت تمام اصول دینی، اسلامی و سنت‌های ایرانی شکل گرفته است بر این اساس می‌تواند بهترین مقصد گردشگری برای گردشگران کشورهای اسلامی باشد.

وی ادامه داد: شگفت‌انگیز است که این جزیره زیبا و مرجانی با داشتن زیرساخت‌های مناسب و وجود ده‌ها هتل مدرن و لوکس و هم‌چنین ده‌ها هتل بی‌نظیر در حال ساخت که در کمتر نقطه‌ای از مراکز گردشگری ایران  به چشم می‌خورد تاکنون  نتوانسته‌ایم از این ظرفیت و پتانسیل مناسب برای توسعه گردشگری حلال استفاده بهینه نمائیم.

ملک‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه جزیره زیبای کیش یک منطقه توریستی اسلامی است علاوه بر بالا بردن ظرفیت گردشگری داخلی می‌بایست نسبت به جذب گردشگر در حوزه کشورهای خلیج فارس و منطقه اقدام شود و گردشگران اسلامی را با برنامه‌ریزی خوب و هدفمند به سمت این جزیره زیبا و مرجانی هدایت نمود.

رئیس منطقه‌ای خاورمیانه و آسیای مرکزی اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاه‌های جهان با اشاره به اینکه گردشگری حلال باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت جهانی در توسعه اقتصادی و گردشگری کشورمان ایفای نقش کند، افزود: گردشگری حلال، مفهومی جدید است که در تمام گردشگران کشورهای جهان مطرح شده است و با توجه به اینکه در حال حاضر در بین تمامی صنایع کشورهای جهان، صنعت گردشگری یکی از سودآورترین آن‌هاست کشورهای دنیا با تکیه بر مزیت‌های رقابتی خود، همواره سعی در جذب گردشگران بیشتری دارند.

وی اظهار کرد: گردشگری حلال هم مقوله‌ای است که در جزیره کیش نباید از آن غافل شد و توسعه گردشگری حلال  را می‌توان به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های اقتصادی در منطقه مطرح و با برنامه‌ریزی مدون و دقیق‌ در این جزیره مرجانی می‌توان علاوه بر جذب گردشگر، فرصت‌های مناسب و بی‌شماری را نیز برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد نمود.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه جزیره کیش منطقه‌ای گردشگری و توریستی است، گفت: با توجه با اینکه جزیره کیش به‌واسطه تقسیم وظایف مناطق آزاد کشور، به منطقه‌ای گردشگری و توریستی تبدیل شده است امیدواریم با بهره‌‌برداری از قابلیت‌های طبیعی و موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های بی‌نظیر ایجاد شده بتواند مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی به‌خصوص کشورهای اسلامی قرار گرفته و بتواند با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در عرصه بین‌المللی شتابی فزآینده‌ای گرفته و گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان برای گشت و گذار و دیدن زیبایی‌های طبیعی و گردشگری کیش ترغیب و جذب نموده و با افزایش جاذبه‌های گردشگری و فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب و جدید برای گردشگران در مسیر توسعه گردشگری حلال سرعت گرفته و بتواند  در آینده‌ای نزدیک سهم بسزا و شایسته‌ای را  از گردشگران مسلمان کشورهای منطقه براحتی کسب نماید.

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس