دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش از اعلام آمادگی رسمی این مجمع برای خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری شبکه توزیع برق خبر داد.

به گزارش کیش نیوز ، طهمورث قاسمی با اشاره به مصوبه‌ی شورای عالی امنیت مبنی بر لزوم برگشت شبکه به سازمان، اظهار داشت: یکی از صنایع مهم زیرساختی، صنعت تولید برق می‌باشد که در مواردی حتی مورد توجه ویژه‌ی احکام کانون قانون برنامه ششم و حتی قوانین و اسناد بالادستی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اهمیت موضوعاتی چون “کاهش تلفات در شبکه‌های انتقال توزیع”، “افزایش راندمان” و “توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر” و همچنین هدف‌گذاری در هر دو صورت کیفی و کمی، در برنامه ششم، افزود: این اهداف در برنامه به‌صورت مشخص و به عنوان یک تکلیف قانونی که بنا است تا پایان سال جاری محقق شود، بیش از هر منطقه‌ی دیگری در کیش لازم می‌نماید اما صنعت موجود، به هیچ‌وجه مطلوب سرمایه‌گذاران و مردم نبوده هیچ توسعه و افزایشی در ظرفیت عملی‌اش اتفاق نیفتاده است.
قاسمی ادامه داد: هیچ سرمایه‌گذاری خاصی در تولید انرژی تجدید پذیر انجام نشده است و مسئله‌ی تلفات هم بیش از استانداردهای جهانی و حتی ملی می‌باشد.
دبیر کل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش با بیان این مطلب که بیش از ۷۰۰مگابایت برق در چهار تا پنج سال آینده بر فرض اتمام پروژه‌های در حال ساخت فعلی، موردنیاز جزیره کیش می‌باشد، گفت: تولید عملی برق تنها ۲۵درصد این میزان را پشتیبانی می‌کند و تلفات بسیار بالایی هم دارد.
قاسمی تصریح کرد: پیرو لزوم برگشت شبکه به سازمان به‌تبع مصوبه شورای عالی امنیت ملی، و مشخص بودن تصمیم سازمان بر عرضه‌ی شبکه توزیع برق در قالب شرکتی سرمایه‌گذاری؛ مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش به عنوان مجمعی که توجه ویژه به صنعت برق و نگاه زیرساختی دارد و اهدافی چون افزایش راندمان و توسعه این صنعت را دنبال می‌کند، طی نامه‌ای رسمی آمادگی خود را برای خرید سهام این شبکه به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرده است.
وی افزود: مجمع قصد دارد در جهت توسعه صنعت برق، سرمایه‌گذاری اطمینان‌بخشی از حیث تامین انرژی موردنیاز منطقه و پروژه‌های اجرایی که همه‌ی اقشار مردم کیشوند و گردشگران به‌نوعی در آن دخیل و نیازمند آن هستند، انجام دهد و تضمین تامین انرژی موردنیاز این بخش را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مجمع، در قالب پیشنهاد خرید این شبکه به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه داده است.

  • منبع خبر : کیش نیوز