تشویق های پی در پی کیشوندان و فعالین اقتصادی جزیره و قدردانی شایسته و بدون اغراق حجت اله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور ، ائمه جمعه کیش ، مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش ، دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش همگی حاکی از عملکرد مثبت مهندس پورزادی و تیم خوب و یکدست و بی حاشیه سازمان منطقه آزاد کیش داشت که آنچه که در پی می آید حاصل عملکرد قابل تحسین این تیم مدیریتی در 5 ماه گذشته می باشد که توسط عضو هیات مدیره و معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش مطرح و بیان گردید

به گزارش کیش نیوز ، سعید پورزادی در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ با اشاره به برنامه ریزی و زمان بندی تامین اعتبار و ساماندهی منابع مالی سازمان در سبد پروژه های حاکمیتی، از رشد ۴۱ درصدی پروژه ها در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

پورزدای از ارتقاء سطح اجرای طرح جامع کیش و تبدیل آن به طرح مردمی در کیش اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی و اجرای طرح جامع کیش و با مثبت شدن تراز تجاری جزیره همه ما باید تلاش کنیم تا طرح جامع کیش کامل اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در چند حوزه اولویت بندی کار داریم، اظهار داشت: لجستیک در مبادی ورودی و خروجی کیش به عنوان شریان حیاتی در این منطقه نقش آفرینی می کند و در این حوزه ها؛ پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش با سرانه ۶ میلیون نفرمسافران یکی از ظرفیت های ارزشمند این منطقه در حوزه گردشگری و اقتصادی محسوب می شود

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش سطح زیرساخت های ایجاد شده در شهر فرودگاهی کیش به ویژه هلی پورت را در خلیج فارس بی نظیر معرفی کرد و بیان داشت: با پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش و تکمیل استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور این مجموعه برای افتتاح رسمی آماده سازی می شود.

سعید پورزادی، خاطر نشان کرد: باند جنوبی متوقف شده ۱۳ ساله کیش یکی از زیرساخت های حمایتی در این منطقه است و پایگاه سوخت رسانی نیز در حال تکمیل می باشد، افزود: با توجه به این که انجام کارها با رعایت کلیه ضوابط و مقررات کار بسیار سخت است اما امسال با تلاش و همتی بلند ۵۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه به پروژه های کیش اختصاص یافته است.

پورزادی با اشاره به این که نزدیک ۴۰ درصد بودجه مناطق آزاد کشور در حوزه عمرانی هزینه می شود، تصریح کرد:

۲ هزارمیلیارد تومان بودجه عمرانی برای تکمیل زیرساخت هایی کیش که در جریان سرمایه گذاری درست قرار گیرد در نظر گرفته شده است.

وی از نصب و راه اندازی دستگاه ILS برای پروازهای ایمن تر با شرایط سخت تحریم در فرودگاه کیش خبر داد و افزود: بهسازی بنادر تجاری و و ایمن سازی بنادر صیادی و چارک از دیکر اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش می باشد.

سعید پورزادی صادرات از چارک و آفتاب در حوزه تجاری و مصالح ساختمانی و با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر چارک به عنوان پیشانی این منطقه در دستورکار قرار گرفته و احداث مدول دوم فاصلاب کیش نیز محقق شده است.

پورزادی گاز رسانی به نیروگاه های کیش را از نظر پدافند غیرعامل مهم وگامی موثردر این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: با افتتاح دستگاه آب شیرین کن همچنان در حوزه آب و برق مشکل داریم و تلاش می کنیم این مشکل مرتفع شود.

به گفته پورزادی اقدامات خوبی در حوزه های مدارس و معابر؛ بهسازی، پیاده رو سازی، فضای سبز و ساختمان های عمومی در حوزه شهری در حال انجام است و با اختصاص بودجه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش؛ اولین زمین هیبریدی کشور در کیش ساخته شد.

وی بیان داشت: با بهسازی زمین های تنیس، بازی های فیوچرز را در جزیره کیش برگزار کردیم و در حوزه های مختلف دیگر هم اقدامات خوبی انجام شده است

سعید پورزادی، افزود: پیگیری های لازم در حوزه احداث مسکن اجتماعی و سازمانی و ورود خودرو و… در راستای مطالبات اجتماعی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش می باشد.

پورزادی افزایش تولید و صادرات و جذب سرمایه گذاری با هدف تاثیر گذاری منطقه و ملی در زنجیره اقتصاد جهانی

را چشم اندازی در برنامه ها سازمان برشمرد که بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری تعریف شده است و این حجم سرمایه گذاری برای بیش از ۶۸ هزار نفر به صورت مستقیم فرصت های جدید شغلی ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: در حوزه شفاف سازی؛ سامانه سرمایه گذاری در کیش ایجاد شده تا سرمایه گذاران با کد و پسورد بتوانند پروژه های خود را کنترل کنند و همچنین در حوزه مانع زدایی اقدامات خوبی نیز انجام شده ودر بخش هتل ها آلفا از ۸۰ به ۴۰ رسیده و نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: در حوزه گردشگری همکاری و تعامل خوبی میان بخش خصوصی با مجموعه سازمان محقق شده است و امسال شاهده اتفاقات خوبی در سازمان خواهیم بود.

سعید پورزادی فعالیت های صورت گرفته در ایام نوروز را مثبت و رضایتبخش ارزیابی کرد و بیان داشت: بر اساس نظرسنجی که انجام شده همه مسافران خشنود از عملکرد سازمان بودند.

  • منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش