سرهنگ جمالی در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران جزیره با اشاره به کاهش 38 درصدی وقوع تصادفات در کیش گفت: امسال ۹۸ مورد تصادف شامل یک مورد تصادف فوتی، ۳۸ تصادف مورد جرحی و ۵۹ مورد خسارتی در جزیره رخ داده که نسبت به ۱۵۸ مورد مدت مشابه سال گدشته مورد ۳۸ درصد کاهش دارد.

به گزارش کبش نیوز ، سرهنگ علی اصغر جمالی روز شنبه جلسه هم اندیشی با خبرنگاران جزیره با بیان اینکه رسانه ها در سه مرحله می توانند یاور پلیس در اجرای طرح ها باشد اظهار داشت: این مراحل شامل آگاه سازی جامعه قبل از انجام ماموریت، به تصویر کشاندن مرحله اجرا برای امنیت خاطر مردم و اطلاع رسانی نتایج آن است.

وی افزود: امسال در حوزه های مختلف تخصصی انتظامی و دریابانی این جزیره ۴۲۴ طرح توسط پلیس های این جزیره شامل اگاهی، فتا، مواد مخدر، اقتصادی، اماکن و امنیت اخلاقی است.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: امسال در بحث سرقت به فراخور وضعیت شاهد افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم اما با اقدامات پیشگیرانه هم اکنون نسبت به ابتدای سال جاری این گونه جرایم روند کاهشی به خود گرفته است.

وی گفت: با تلاش و کوشش ماموران انتظامی جزیره و کارآگاهان امسال در مدت مشابه سال گذشته کشف سرقت ها ۹ درصد و دستگیری سارقان ۴۵ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر هم ۵۰ طرح با اولویت جلوگیری از فعالیت خرده فروشان و توزیع کنندگان اجرا شده است یادآور شد: در نتیجه این تلاش ها  ۹۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این جزیره عمدتا حین ورود کشف شده است.

وی افزود: در سال جاری در بحث ورود مواد مخدر به جزیره کیش روند کاهشی وجود دارد که در نتیجه انهدام سه باند، دستگیری هفت نفر عامل اصلی قاچاق و ۲۰ نفر قاچاقچی به دست آمده است.

سرهنگ جمالی گفت: امسال ۹۸ مورد تصادف شامل یک مورد تصادف فوتی، ۳۸ تصادف مورد جرحی و ۵۹ مورد خسارتی در جزیره رخ داده که نسبت به ۱۵۸ مورد مدت مشابه سال گدشته مورد ۳۸ درصد کاهش دارد.

وی افزود: پلیس راهور جزیره در سال جاری حدود ۸۳ هزار مورد اعمال قانون برای رانندگان متخلف ب ثبت رسانده که از  ۲۸ درصد رشد برخوردار شده که معتقدم یکی از عوامل کاهش تصادفات در جزیره است.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: با توجه به فرهنگ ترافیکی کیش، وجود این تعداد تخلف رانندگی شایسته نیست و لازم است کیشوندان و مسافران بیش از گذشته قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی افزود: همچنین امسال در این جزیره ۱۸۶ پرونده در حوزه جرایم مالی و اقتصادی عمدتا با عناوین خیانت در امانت، کلاهبرداری، اخلال نظام بانکی و اختلاس  تشکیل شده با تلاش ماموران انتظامی ۷۴ درصد از این پرونده ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش اضافه کرد:  امسال در حوزه جرایم فضای سایبری نیز  ۳۶ مورد پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش وقوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از این پرونده ها کشف شده است یادآور شد: این کاهش نشان می دهد به بلوغ سایبری در جامعه رسیده ایم و به راحتی در دام افراد شیاد گرفتار نمی شویم که یکی از اثرات آگاه سازی است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: در حوزه پایگاه دریابانی امسال از ۳۳۱ قاچاقچی و صیاد متخلف ۱۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۱۴ تن ماهی، ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۳۵ هزار متر تور ماهیگیری غیرمجاز کشف و ۴۴ فرورند شناور توقیف شده است.

  • منبع خبر : ایرنای کیش