جزیره کیش به عنوان یکی از شهرهای پیشنهادی ستاد مبارزه با کرونا برای برگزاری ادامه لیگ برتر مطرح است.

به گزارش کیش نیوز و به نقل از ورزش سه ، بعد از کش و قوس های فراوان و با اینکه بسیاری از اهالی فوتبال منتظر بودند در جلسه روز دوشنبه اعضای ستاد مبارزه با کرونا مجوز شروع تمرینات و مسابقات فوتبال در ایران صادر شود، ولی بازهم چنین اتفاقی رخ نداده و اینطور که از شواهد پیدا است ستاد مذکور فعلا قصد صدور مجوز برگزاری فوتبال در شهرهای مختلف را ندارد.

در این شرایط اما یک شرط وجود دارد که در صورت تایید مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می تواند باعث شروع دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال شود. اعضای ستاد کرونا در جلسه روز گذشته خود به این نتیجه رسیدند که با توجه به سفید بودن وضعیت برخی شهرهای ایران در صورت موافقت باشگاه ها و سازمان لیگ می شود ادامه لیگ برتر را به صورت متمرکز در یکی از شهرهایی برگزار کرد که دیگر ابتلا به کرونا در آن دیده نمی شود.

شب گذشته حریرچی معاون وزارت بهداشت در این خصوص اعلام کرد که شاید بشود با در نظر گرفتن برخی شرایط مسابقات لیگ برتر را ادامه داد. حریرچی به طور شفاف درباره موضوع برگزاری متمرکز مسابقات حرفی نزد اما منظور او دقیقا همین بود که با تایید فدراسیون و موافقت باشگاه ها شاید بشود تیم ها برای مدتی به قرنطینه کامل بروند و بازی ها به صورت متمرکز در چند یا یک شهر خاص برگزار شود.

پیگیری های خبرنگار ما در این خصوص نشان می دهد که یکی از گزینه های اصلی برگزاری مسابقات لیگ برتر جزیره کیش است؛ از آنجایی که کیش تقریبا در وضعیت سفید قرار دارد و از لحاظ امکاناتی و هتلینگ نیز شرایط مطلوبی بر آن حکم فرما است، اعضای ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در جلسه دیروز این جزیره مرجانی را به عنوان یکی از گزینه ها برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال مطرح کردند.

 

البته برگزاری متمرکز بازی ها معایب زیادی دارد؛ اولین مورد آن قرنطینه همزمان ۱۶ تیم لیگ برتر که هرکدام حداقل ۴۰ عضو دارند در یک شهر است. به عبارت دیگر باید به طور همزمان حدود ۶۴۰ نفر در هتل های مختلف اقامت پیدا کنند و از نظر بهداشتی نیز مدام سلامت آنها مورد تست قرار بگیرد.

از سوی دیگر اگرچه جزیره کیش از نظر بحث هتل و امکانات رفاهی وضعیت خوبی دارد، اما اصلی ترین مشکل آن نداشتن زمین چمن است. این جزیره فقط یک ورزشگاه المپیک را در خود جای داده که آن هم از نظر وضعیت چمن از شرایط خوبی برخوردار نیست. حال شما فرض کنید ۱۶ تیم لیگ برتری روزانه بخواهند روی چمن این مجموعه تمرین کنند و از طرفی هر هفته حداقل ۸ مسابقه هم آنجا برگزار شود که به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

از طرف دیگر شهرهای بزرگ تری که چند ورزشگاه هم دارند، درگیری زیادی با ویروس کرونا دارند و عملا نمی شود در کلان شهر های تیم ها خودو را قرنطینه کنند و هیچ تماسی با محیط بیرونی نداشته باشند.

در چنین شرایطی اعضای ستاد مبارزه با کرونا قرار است در جلسات بعدی نیز موضوع برگزاری مسابقات فوتبال را به بحث بگذارند و شاید مسئولان سازمان لیگ نیز جلساتی را با آنها برگزار کنند تا برای ادامه رقابت های فوتبال به نتیجه برسند اما چیزی که مشخص است در حال حاضر هیچ راهکار مشخصی برای از سرگیری دوباره فعالیت های ورزشی وجود ندارد و برای رسیدن به جوابی در خصوص زمان شروع دوباره فوتبال باید چند روز دیگر هم صبر کنیم.

  • منبع خبر : ورزش 3