سرهنگ جمالی در مراسم صبحگاهی فرماندهی نیروی انتظامی ویژه کیش گفت : برقراری نظم و امنیت و جلب رضایتمندی مردم از خدمات پلیس، با توسعه و ارتقای تجهیزات الکترونیکی هوشمندسازی در پرتو ایمان، تخصص، جوان‌گرایی، هوشمندی و مدیریت تحقق می‌یابد.

به گزارش کیش نیوز ، علی اصغر جمالی فرمانده ویژه انتظامی و دریابانی کیش  در مراسم صبحگاهی به مناسبت نکو داشت هفته ناجا هوشمند سازی را لازمه تحقق یافتن امنیت پایدار در جامعه عنوانت کرد و گفت: بهره‌برداری از تجهیزات الکترونیکی لازمه‌ی رسیدن به هوشمندسازی است اما این امر بسیار فراتر از استفاده از اینگونه امکانات است.

جمالی ضمن تقدیر از مشارکت همه‌ی صنوف و مردم در تأمین پایداری و امنیت مطلوب جزیره، اظهار داشت: رضایت‌مندی مردم از تلاش های شبانه روزی پلیس  در راستای ایجاد امنیت اجتماعی باعث افتخار است.

وی با اشاره به ایام اربعین و شهادت امامان معصوم در دهه آخر صفر گفت: امسال هفته ناجا از هفدهم مهر آغاز  شد و برنامه‌های متعدد و متنوعی با همکاری رسانه‌ها برگزار می شود.

سرهنگ جمالی “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” را شعار هفته نیروی‌انتظامی عنوان و اظهار داشت: این شعار طبق  تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که مردم می‌خواهند پلیس هوشمند و مقتدر باشد و پلیس هوشمند با صحت، دقت و سرعت عمل بالا، خدمات خود را انجام می‌دهد و در نتیجه در ارتقای رضایت‌مندی بسیار موثر بوده و خواهد بود.

وی افزود: برقراری نظم و امنیت و جلب رضایتمندی مردم از خدمات پلیس، با توسعه و ارتقای تجهیزات الکترونیکی هوشمندسازی در پرتو ایمان، تخصص، جوان‌گرایی، هوشمندی و مدیریت تحقق می‌یابد.

جمالی با تاکید بر اینکه “هوشمندی” با “الکترونیکی متفاوت است” ادامه داد: بهره گیری از تجهیزات و ملزومات الکترونیکی و پیشرفته در عصر حاضر، زمینه‌ساز پلیس هوشمند خواهد بود اما هوشمندی فراتر از آن است.

وی تاکید کرد: خدمات الکترونیکی وجود دارند اما باید با بهره‌برداری بهینه همراه با سرعت و دقت در جهت تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اقدام سریع و به‌موقع صورت گیرد.

فرمانده ویژه انتظامی کیش طبق دستور فرمانده نیروی انتظامی کشور مبنی بر هوشمندسازی پلیس تاکید کرد و گفت: این امر به سرعت تحقق خواهد یافت و نمونه‌هایی نیز در حال اجرا و خدمت‌رسانی به مردم است.

جمالی، امنیت اجتماعی مطلوب را در سایه پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت، دغدغه‌مند در پاسداری از جان و مال و آبروی مردم دانست و افزود: هوشمندسازی پلیس حاکی از به‌روز بودن و استفاده از امکانات متناسب با فناوری‌های روز جامعه است و امروزه با پیچیده‌تر شدن جرائم و استفاده از امکانات به‌روز، پلیس نیز باید هوشمند و به‌روز باشد تا جرائم را به‌موقع شناسایی و با مجرمین برخورد کند.

وی امنیت پایدار را یکی از پیش‌نیازهای جامعه‌ی پایدار عنوان کرد و گفت: این امر مستلزم مشارکت همه‌ی اقشار، نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌هایی است که در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

جمالی تصریح کرد: عناصری که در مدیریت شهری موثر هستند باید سهم خود را در تأمین امنیت پایدار ایفا نمایند.

وی ادامه داد: جامعه‌ی امروز، نیازمند پلیس هوشمند، متخصص و مقتدر است و سازمان‌های مختلف باید نقش خود را در این هوشمندسازی ایفا کنند که در حال تحقق است.

جمالی با شاره به “پایش تصویری” به عنوان یکی از مطالبات طولانی‌مدت پلیس کیش از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد درخواست کرد این امر به همراه سایر ملزومات و تجهیزاتی که پلیس برای بهره‌برداری و پیگیری جرائم نیاز دارد، اجرایی شود.

سرهنگ علی‌اصغر جمالی مردم را پشتوانه‌های اجتماعی جامعه دانست و تاکید کرد: توجه به معیشت مردم قطعا در کاهش جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

وی افزود: توجه به معیشت و به ویژه مسکن کیشوندان می‌تواند باعث ارتقای امنیت اجتماعی شود و این امر مهم باید در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار گرفته و به سرعت اجرایی شود.

جمالی با بیان این مطلب که امروز نیروی انتظامی با تمام توان با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر مقابله و مبارزه می‌کند، گفت: در این خصوص نسبتا موفق بوده‌ایم اما برای ارائه اقدامات ارزنده‌تر و بیشتر، نیازمند مشارکت عمومی هستیم.

جمالی “حفظ ارزش‌ها” را از قول مقام معظم رهبری، بزرگ‌ترین وظیفه‌ی نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: برای نیل به این هدف باید پلیسی مقتدر، همراه با عزت نفس، رحمت و مهربانی داشته باشیم لذا اقتدار توام با رافت در دستور کار نیروهای انتظامی در کیش قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا از کادر درمان تقدیر، و ضمن ابراز امیدواری در ریشه‌کن شدن این بیماری گفت: در طول این ایام، پلیس همراه و همگام کادر پزشکی بوده و در بسیاری از ماموریت‌ها در خصوص منع ترددها، انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور فعال و موثر داشته است.

در پایان مراسم صبحگاه مشترک، مواد مخدر مکشوفه‌ای که غیرقابل برداشت برای موضوعات درمانی بودند، امحا شد.

  • منبع خبر : کیش نیوز