انتشار تصویر کوسه ها در آبهای اطراف جزیره کیش در فضای مجازی که موجب نگرانی برخی گردشگران و ساکنان شده بود با واکنش رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش مواجه شد و ایشان از بی خطر بودن این کوسه ها خبر داد .

به گزارش کیش نیوز ، مریم محمدی رییس اداره محیط زیست این سازمان با اشاره به اینکه روز گذشته انتشار تصویر کوسه ها در آبهای اطراف جزیره کیش در فضای مجازی موجب نگرانی برخی گردشگران و ساکنان شده بود با تاکید بر بی خطر بودن این کوسه ها گفت: این تصاویر مربوط به سایت  حفاظت شده در بخش شرقی جزیره کیش بود که ویژه زاد آوری کوسه است.

وی با تاکید بر بی خطر بودن این کوسه ها افزود: این کوسه ها از ماهی های کوچک تر تغذیه می کنند و به هیچ وجه برای انسانها تهدید یا خطری محسوب نمی شوند. بنابراین ساکنان و گردشگران می توانند با خیال آسوده از تفریحات دریایی و زیبایی های ساحلی کیش لذت ببرند.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از توجه ساکنان و گردشگران جزیره کیش به حفظ محیط زیست ارزشمند این جزیره مرجانی در بخش ساحل و خشکی تصریح کرد: با وجود توسعه و ساخت و ساز در نقاط مختلف جزیره کیش و افزایش شمار ساکنان و گردشگران در این منطقه آزاد، وجود زیستگاه های حفاظت شده در بخش های مختلف ساحل بیانگر تلاش سازمان منطقه آزاد در حفظ گونه های ارزشمند دریایی و محیط زیست جزیره کیش است.

وی افزود: حضور تعداد این کوسه ها ی بی خطر در آبهای اطراف کیش نشان می دهد که این آبزیان از جانب ساکنان و گردشگران احساس خطرنکرده و همین امنیت آبهای ساحلی کیش آنها را به شناو زاد و ولد در این منطقه ترغیب کرده است.

  • منبع خبر : کیش نیوز