مراسم راهپيمايي 22بهمن با حضور تمامی اقشار مردم و مسئولان جزيره كيش و همچنین محمدرضا باهنر نايب رئيس اسبق مجلس و مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

به گزارش کیش نیوز ، غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان به همراه مسئولان ،معاونان و مدیران زیر مجموعه سازمان و شرکت های تابعه، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش، مردم هميشه در صحنه جزيره ، گردشگران، مسئولان نهادها، ادارات، مدارس و دانشگاه ها و اقشار مختلف مردم از ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۲۲ بهمن ۹۸،به منظور گرامیداشت چهل و یکمین سالروز انقلاب شکوهمند اسلامی، درصفوف بهم پيوسته حدفاصل میدان ساحل به سمت اسكله تفريحي جزيره كيش را راهپیمایی کردند.

محمدرضا باهنر نايب رئيس اسبق مجلس و مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در این مراسم ، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، معمار بزرگ انقلاب و شهدای تمام عرصه ها به ویژه حاج قاسم سلیمانی به عنوان مردی تاریخ ساز گفت: ۸۰ درصد از این جمعیت عظیم که در کیش و جای جای میهن پهناورمان ایران گرد هم آمدند، انقلاب، امام و دفاع جانانه سلحشوران ایران را به چشم ندیده اند اما امروز با شکوهتر، قدرتمندتر و شاداب و پر امید تر به میدان آمدند.

محمدرضا باهنر گفت: اگر ما حاج قاسم سلیمانی، بروجردی و امثال آنها را از دست داده ایم باید به این نکته توجه داشته باشیم که همیشه ریزشها با رویش ها همراه است و فرزندان این بزرگواران مقتدر و محکمتر به میدان قدم می گذارند و از این نظام مقدس دفاع می کنند.

نايب رئيس اسبق مجلس و مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز ۴۱ سال از آغاز استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران می گذرد و بسیاری از آنان که کشور را ترک کرده بودند و فکر می کردند پس از گذشت مدت زمانی می توانند به کشور بازگردند، با دیدن اقتدار جوانان ما در دفاع از این مرز و بوم و پشتوانگی امام راحل در همان سال های نخست نا امید شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما جوانانی داشتیم نسل اول آنها رژیم ستم شاهی ۲۵۰۰ ساله ژاندارم منطقه را از میان برداشت و انقلاب کرد و نسل دوم آن با دست خالی در مقابل بالاترین سطح تجهیزات نظامی، پول و سیستم جاسوسی  در زمان حمله صدام ایستادگی کردند و با ۸ سال دفاع جانانه، تکیه بر فضل الهی و وجدان بیدار او را از پای درآوردند که این اتفاقات بیشترشبیه معجزه بود.

محمدرضا باهنرهمچنین با اشاره به خسارات زیرساختی وارد شده به ایران در زمان جنگ تحمیلی عنوان کرد: نسل سوم انقلاب بسیاری از خرابیهای جنگ را آباد کرد و با تمام خسارات، مالی، جانی، زیرساختی و اتفاقاتی که ممکن بود موجب عقب ماندن ایران عزیزمان از بسیاری کشورهای دیگر شود این موضوع را به بهترین شکل ممکن سر و سامان دادند.

وی در ادامه این موضوع  گفت: امروز با نگاهی به وضعیت کشور در میابیم که ایران از نظر تعداد افراد تحصیل کرده، پیشرفت در تمامی حوزه ها به ویژه بهداشت، آموزش و دانشگاه، علم، فن آوری های نو، هوا فضا، نانو تکنولوژی، جاده سازی و بسیاری از بخش های دیگر رتبه های قابل قبولی دارد.

 نايب رئيس اسبق مجلس و مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش دیگر سخنرانی خود افزود: موقعیت شهر های جنوبی کشور ما به گونه ای است که بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر ساحل که به آبهای گرم راه دارد را در اختیار داریم و به گفته مقام معظم رهبری سواحلی چون سواحل مکران از طلا نیز با ارزش تر است و منطقه رشد ما محسوب می شود و باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا در این شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی برگی زرین برای رونق اقتصاد کشور باشد.

وی در پایان با بیان اینکه اسم ارتش ما، نیروهای مسلح، سپاه انقلاب، وزارات دفاع، هوا فضا و هوابرد ما دل دشمنان را می لرزاند تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های بالای کشور عزیزمان، امروز باید فرهنگ کار، تلاش، کوشش و امیدواری را در ایران ترویج دهیم تا همانگونه که تا به امروز معجزه وار پیش رفته ایم؛ هرجا که اراده داشته باشیم موفقیت های بزرگ کسب کنیم.

شایان ذکر است، راهپیمایی یوم الله  ۲۲ بهمن  با هدف تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  و پاسداشت خون شهدای انقلاب، هرساله همزمان با سراسر کشور در جزیره کیش برگزار می شود.

  • منبع خبر : کیش نیوز