مشخص بود که سنگ بزرگ نشانه نزدن است. سالهاست که می گویند جزیره کیش میزبان برخی از دیدارهای جام جهانی خواهد بود پیش بینی که رویایی بیش نبود .

در سال های گذشته خبر از میزبانی جزیره کیش در کنار قطر در چند بازی جام جهانی ۲۰۲۲ بارها و بارها به گوش رسید اما طبق قوانین فیفا چنین اتفاقی غیر ممکن است و بازی های این تورنمنت تنها در کشوری باید برگزار شود که فدراسیون جهانی آن را به عنوان میزبان معرفی کرده است و ایران تنها می تواند کمپ های تمرینی جزیره کیش را در خدمت تیم های راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲   و هتل ها را در اختیار توریست های علاقه مند به این مسابقات بگذارد.

هرچند که واقعیت امر روشن است و جزیره زیبای کیش فاصله کمی تا قطر داشته و هتل‌های زیاد و مناسبی را در خود جای داده و میتواند به‌عنوان یکی از گزینه‌ها اصلی برای کمپ های تمرینی و میزبانی بخشی از هواداران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نیز باشد

و  بر همین اساس هم جلسه‌ای مشترکی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و رییس فدراسیون فوتبال قطر با همین مضمون برگزار شد و بعد از آن ظاهرا مسوولان قطری هم به کیش آمده و طی بازدیدی که از هتل‌ها و  زیرساخت های این جزیره مرجانی داشتند. خیلی راضی به نظر رسیده و با این تصور که حتی از طریق دریا هم می‌شود به این جزیره رفت و آمد نمود. جزیره زیبا و مرجانی کیش را برای میزبانی بخشی از هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نظر گرفتند .

اما منتشر شدن اخبار گوناگونی از اینکه کشورمان قرار است که  میزبانی چند بازی از جام جهانی ۲۰۲۲ را به عهده بگیرد گویا باعث ناراحتی و دلخوری قطری‌ها شد.

اگرچه قطری‌ها از این خبرها و شایعات گوناگون دلخور شدند اما ظاهرا تلاش برای حضور هواداران در کیش همچنان ادامه دارد بطوریکه یکی از مسوولان فیفا می گوید: «با اینکه قطری‌ها از شایعه‌های پیش آمده ناراحت هستند اما صحبت در مورد کیش همچنان ادامه دارد و این جزیره شرایط بسیار مناسبی برای میزبانی از هواداران جام جهانی ۲۰۲۲  دارد. چرا که  کیش خیلی به قطر نزدیک بوده و شرایط آب و هوایی مشابه و نزدیک به هم دارند و اگر دوباره اتفاق خاصی در این خصوص نیفتد، امکان اینکه بخش زیادی از هواداران در جزیره کیش اسکان داده شوند زیاد است.

هرچند که موضوع میزبانی جزیره کیش در جام جهانی ۲۰۲۲ و همراهی با قطر دیگر نیازی به پیش بینی رسانه های داخلی و دیگر رسانه های خارجی ندارد زیرا طبق قوانین فیفا چنین اتفاقی غیر ممکن بوده و بازی های این تورنمنت تنها در کشوری باید برگزار شود که فدراسیون جهانی آن را به عنوان میزبان معرفی نموده است.

حالا دیگر مصاحبه های مکرر مسئولان و دیگر رسانه ها ذوق زده از احتمال میزبانی کیش برای برگزاری چند مسابقه جام جهانی به رویایی بر باد رفته تبدیل شده ، بطوریکه مطمئنا فیفا و قطری ها از ایران فقط برای اسکان مسافران جام جهانی کمک خواهند گرفت نه چیز دیگر، درست چیزی که بارها و بارها سایت های معتبر جهانی نیز به آن اشاره داشته اند .

محمدرضا بازگیر / روزنامه نگار

  • نویسنده : محمدرضا بازگیر
  • منبع خبر : کیش نیوز