در جلسه شورای معاونان منطقه آزاد کیش که با حضور سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، سیدحسین حجتی رئیس سازمان حراست کل کشور و معاون وزیر اطلاعات برگزار شد ، فرامرز صحرایی به عنوان مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد کیش معرفی شد

به گزارش کیش نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سیدحسین حجتی رئیس سازمان حراست کل کشور و معاون وزیر اطلاعات، در جلسه شورای معاونان منطقه آزاد کیش که با حضور سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جعفرآهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد ، ضمن معرفی فرامرز صحرایی به عنوان مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: وظیفه سازمان حراست کل کشور صیانت و حفاظت از دارایی های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با رویکردی دولت جدید، سرفصل ها و اسناد بالا دستی که مقام معظم رهبری تدوین کرده اند در تمامی نهاد ها و سازمان ها با دقت اجر خواهد شد.

رئیس سازمان حراست کل کشور نگاه جدید مجموعه وزارت اطلاعات و سازمان حراست کل کشور را فساد ستیزی عنوان کرد و بیان داشت: تمرکز بر مقابله جدی با فساد در دستگاه های اجرایی به عنوان یکی از سیاست های کلان و کلی در دوره جدید با قوت و شدت دنبال می شود چراکه وجود سرمایه، پول و قدرت در صورت عدم نظارت فساد زا خواهد بود و حراست باید جایگاه و نقش ویژه خود در مقابله با فساد را ایفا کند.

سیدحسین حجتی در ادامه افزود: در مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش نیز این نگاه تعریف شده تا اداره حراست از هرموضوعی که زمینه ساز فساد است جلوگیری کند.

رئیس سازمان حراست کل کشور در تشریح عواملی که موجب فراهم شدن زمینه فساد می شود گفت: بخشی از منابع فساد، همان قوانینی دارای اشکال هستند، بخشی مربوط به معضلاتی که در تدوین و اجرای قوانین جود دارد و نیازمند تغییر یا تدوین آئین نامه ها بر اساس اطلاعات و اشراف کامل به موضوع بوده و بخشی نیز به خلاء هایی بازمی گردد که زمینه ساز فساد است. بنابراین، اجرای ناقص قوانین و تبصره هایی که منافذی برای انجام تخلفات ایجاد می کند باید پیگیری، بررسی و با آنها مقابله شود.

معاون وزیر اطلاعات در بخش دیگر سخنان خود به رویکرد های مناطق آزاد که از آنها غفلت شده اشاره کرد و گفت:ما در برخی موارد به حاشیه رفته ایم و باید به این امر توجه داشته باشیم که رویکرد نظام در فلسفه ایجاد مناطق آزاد صادرات، تولید، اشتغال و ایجاد زمینه های ورود گردشگر بوده که از ۲۰ سال گذشته تاکنون انحرافاتی را تجربه کرده است.

سیدحسین حجتی همچنین بر اهمیت صادرات از مناطق آزاد به ویژه کیش تاکید کرد و افزود: سیاست گذاری صحیح در کیش موجب می شود تا این جزیره به تنهایی کل کمبود بودجه کشور را تامین کند.

لازم به ذکر است موضوعاتی چون مدیریت درامد ها و هزینه ها، برگزاری مناقصات و مزایدات مغفول مانده در چارچوب قانون ، طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها به ویژه ساخت هتل ها به عنوان زیرساخت مهم گردشگری، مسائل مربوط به مطالبات و نقدینگی سازمان و عدم خام فروشی از جمله محور های سخنان حجتی رئیس سازمان حراست کل کشور در جلسه شورای معاونان منطقه آزاد کیش بود.

فرامرز صحرایی مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در پایان این جلسه گفت: این دوره با نگاه متفاوت و حرفه ای به مسائل حراستی، موارد و آثار سوء فرهنگ سازمانی بیمار در منطقه که آسیب های بسیاری به همراه داشته را بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص وظیفه قبل از عمل باشد عنوان داشت: امید دارم با یاری خداوند متعال و همکارانم در مجموعه سازمان بتوانم به خوبی در این زمینه ادای تکلیف الهی کنیم.

صحرایی در ادامه افزود: مجموعه حراست باید درمسئولیت خطیر خود و نظارت بر امور و صیانت از کارکنان، مجموعه و مسئولان سازمان درایت داشته باشد و نگرش و تفکر ارزشی در سازمان را با هدف تصمیم گیری صحیح تقویت کند.

وی نا امن کردن محیط برای متخلفان را از جمله مسئولیت های بخش حراست برشمرد که به جد دنبال خواهد شد.

  • منبع خبر : روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش